اخبار تکنولوژی

قابلیت Google Nearby Share در ویندوز به Quick Share تغییر نام داد

نویسنده : دانیال نوروزی۱۸ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اوایل سال جاری، گوگل و سامسونگ اعلام کردند که ویژگی‌های اشتراک‌گذاری بی‌سیم فایل خود یعنی Nearby Share و Quick Share را در یک برند واحد به نام Quick Share ادغام می‌کنند.

این تغییر ابتدا در سری گلکسی S24 رخ داد و سپس در اختیار سایر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی قرار گرفت. اکنون این تغییر نام تجاری در سیستم عامل ویندوز نیز اعمال شده است.

گزارش شده است که گوگل اکنون یک به‌روزرسانی برای برنامه Nearby Share برای ویندوز منتشر کرده است. پس از نصب این به‌روزرسانی، برنامه به Quick Share از گوگل تغییر نام می‌دهد و تقریباً تنها تغییری است که در برنامه دیده می‌شود. ظاهر و احساس کلی برنامه، به جز لوگوی جدید Quick Share، شبیه نسخه قبلی است. برای استفاده از این ویژگی همچنان باید به حساب Google خود وارد شوید.

سامسونگ همچنین یک برنامه Quick Share برای ویندوز برای لپ‌تاپ‌های گلکسی‌بوک خود توسعه داد. این برنامه نیز چند روز پیش از طریق به‌روزرسانی برنامه، نام تجاری جدید را دریافت کرد. با این حال، اکنون دو برنامه برای ویندوز وجود دارد که با نام Quick Share نامگذاری شده‌اند؛ یکی توسط گوگل و دیگری توسط سامسونگ ساخته شده است. هنوز مشخص نیست که آیا و چه زمانی این دو برنامه ادغام خواهند شد.

پیش از این، تنها دستگاه‌های سامسونگ می‌توانستند از طریق Quick Share به‌طور بی‌سیم با یکدیگر فایل به اشتراک بگذارند. پس از به‌روزرسانی جدید، تمام گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌توانند با استفاده از ویژگی جدید Quick Share به‌طور بی‌سیم فایل به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توان فایل‌ها را بین گوشی‌های هوشمند/تبلت‌های اندرویدی و رایانه‌هایی که ویندوز و Quick Share اجرا می‌کنند، به اشتراک گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید