اخبار تکنولوژی

آیفون ۱۶ شاید ارتقایی بزرگ‌تر از انتظارات باشد!

گوشی‌های آیفون
نویسنده : دانیال نوروزی۱۵ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

اگر به شایعات اخیر اعتماد کنیم، آیفون ۱۶ قرار است ارتقای بزرگی داشته باشد. طبق گزارش CTEE (از طریق AppleInsider)، اپل قصد دارد جدیدترین و قدرتمندترین تراشه A18 را در هر دو مدل آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو قرار دهد، که این امر اختلاف عملکردی که معمولا بین دستگاه‌های این سری وجود داشته است را از بین می‌برد. این یک تغییر قابل توجه و نسبتا مثبت برای افرادی است که معمولا به دلایل هزینه‌ای، مدل پایه یا پلاس را خریداری می‌کنند.

منابع همچنین ادعا می‌کنند که اپل سفارش تراشه خود را از TSMC، تامین‌کننده اصلی خود، افزایش داده است. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۶ به فروش برساند، که نسبت به ۸۰ تا ۹۰ میلیون دستگاه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو که سال گذشته به فروش رساند، افزایش یافته است. در صورت صحت این امر، این یک تغییر قابل توجه نسبت به آنچه اپل در نسل‌های قبلی انجام داده است، خواهد بود.

برای یادآوری، سری آیفون ۱۵ دارای تراشه‌های مختلف بر اساس مدلی بود که خریداری می‌کردید. اگر آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را خریداری می‌کردید، A17 Pro، تراشه برتر اپل در آن زمان را دریافت می‌کردید. اگر آیفون ۱۵ یا ۱۵ پلاس را انتخاب می‌کردید، A16 را دریافت می‌کردید.

شواهد دیگری مبنی بر حرکت اپل در این مسیر از MacRumors می‌آید که کد iOS را بررسی کرده است که شماره مدل‌های سری آیفون ۱۶ را فهرست می‌کند. جالب توجه است که هر مدل دارای شماره‌هایی از ۱۷٫۱ تا ۱۷٫۵ است. معمولاً این عدد نشان‌دهنده تراشه‌ای است که گوشی از آن استفاده می‌کند، بنابراین ۱۷ به این معنی است که کل سری تراشه‌هایی از یک خانواده را دریافت خواهند کرد.

آیفون ۱۶

اگر تحولات اخیر را دنبال کرده باشید، منطق پشت این موضوع کاملا روشن است. هر مدل آیفون ۱۶ با A18 به اپل اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های Apple Intelligence را به کل سری خود بیاورد. در حال حاضر، فقط آیفون ۱۵ پرو با پردازنده A17 Pro می‌تواند به طور کامل از Apple Intelligence استفاده کند.

با این حال، این بدان معنا نیست که سیستم دو لایه اپل به طور کامل از بین می‌رود. انتظار می‌رود پردازنده جدید A18 یک A17 Pro بازطراحی شده با فرآیند جدید N3E باشد، در حالی که آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس تراشه جدید A18 Pro را دریافت خواهند کرد که ۱۵٪ تا ۲۰٪ بزرگتر از A18 است و به آن اجازه می‌دهد تا واحدهای گرافیکی و محاسباتی هوش مصنوعی بیشتری داشته باشد. همچنین ممکن است اپل برخی از ویژگی‌های A18 را غیرفعال کند تا آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس کمی ضعیف‌تر از مدل‌های پرو باشند. همچنین می‌تواند از تراشه‌های باین پایین‌تر برای گوشی استفاده کند، بنابراین ممکن است همچنان تفاوت عملکرد قابل توجهی وجود داشته باشد.

در مورد سایر مشخصات، مجموعه نسبتا قابل توجهی از افشاگری‌ها و شایعات در مورد آنچه در راه است دریافت کرده‌ایم، اما یکی از جدیدترین آنها صفحه نمایش OLED جدید برای مدل‌های پایه آیفون ۱۶ با استفاده از «M14 AMOLED stack» است. باز هم، در صورت صحت، این نشان‌دهنده همگرایی بیشتر بین مدل‌های مختلف آیفون ۱۶ است. با توجه به اینکه انتظار می‌رود این گوشی‌ها در رویداد آیفون اپل در ماه سپتامبر عرضه شوند، انتظار می‌رود جزئیات بیشتری در هفته‌ها و ماه‌های آینده دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید