اخبار تکنولوژی

آیفون ۱۶ پرو و پیکسل ۹، رقیب اصلی گلکسی S24 Ultra در کیفیت نمایشگر!

سیستم آلارم گوشی‌های آیفون
نویسنده : دانیال نوروزی۱۱ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

سامسونگ علاوه بر تولید بسیاری از بهترین تلفن‌های اندرویدی، بهترین پنل‌های OLED را نیز می‌سازد؛ اما این بدان معنا نیست که بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت، اولین انتخاب برای بهترین محصولات خود را دارد. ظاهراً بهترین صفحه نمایش این شرکت برای سری Google Pixel 9 و Apple iPhone 16 Pro در نظر گرفته شده است.

طبق گزارش‌ها، مدل‌های پرو ۲۰۲۴ اپل و کل خط تولید آینده گوگل از فناوری OLED M14 استفاده خواهند کرد. سامسونگ یکی از رهبران صنعت در زمینه صفحه نمایش است و با استفاده از جدیدترین مواد، باکیفیت‌ترین صفحه نمایش‌های OLED را تولید می‌کند.

پیشرفته‌ترین نمایشگرهای این شرکت، بخشی از سری M نمایشگرهای آن هستند. عدد مدل بالاتر نشان‌دهنده صفحه نمایش با کیفیت بالاتر است.

فناوری M14 برای اولین بار با خانواده Pixel 9 معرفی خواهد شد که طبق گزارش‌ها، گوگل آن را در ۱۳ اوت رونمایی خواهد کرد. علاوه بر Pixel 9، Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro XL، شایعه شده است که نسل دوم Pixel Fold نیز از ماده M14 بهره می‌برد.

این اولین باری است که این ماده را در یک گوشی هوشمند می‌بینیم و انتظار می‌رود از نظر روشنایی و طول عمر، برتر از فناوری‌های موجود باشد.

اپل تنها از فناوری M14 برای مدل‌های پریمیوم آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس خود استفاده خواهد کرد، در حالی که مدل‌های استاندارد و پلاس همچنان از همان فناوری M12 نسل فعلی استفاده خواهند کرد. همچنین اعتقاد بر این است که iPhone 14 Pro Max و همچنین Galaxy Z Fold 5 و Flip 5 از صفحه نمایش OLED M12 استفاده می‌کنند. سری جدید اپل احتمالا در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد.

طبق گزارش قبلی، سری آیفون ۱۷ سال آینده نیز احتمالا از صفحه نمایش M14 استفاده خواهد کرد؛ زیرا هر نسل از مواد معمولا به مدت دو سال استفاده می‌شود.

گران‌ترین گوشی معمولی سامسونگ، گلکسی S24 Ultra، دارای پنل M13 است. می‌توان فرض کرد که جانشین آن، گلکسی S25 Ultra، احتمالا دارای نمایشگر M14 نیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید