اخبار سینما

لوکیشن فیلم پدر سالار / خانه مهرانگیز کامبیز در کدام محله قرار دارد؟

لوکیشن فیلم پدر سالار / خانه مهرانگیز کامبیز در کدام محله قرار دارد؟
نویسنده : ساناز محمدی۰۱ آبان ۱۴۰۲
1 دیدگاه

با پخش سریال پدر سالار از آی فیلم علاوه بر تداعی حال و هوای دهه 60، فضای خانه اسداله خان و جای دادن چند خانواده در آن چیزی است که برای مخاطب جذابیت دارد. خانه ای بزرگ و قدیمی با درهای چوبی و ستون های زیبا که با معماری کاملا ایرانی ساخته شده است. همراه مگ تک باشید تا اطلاعاتی در مورد لوکیشن فیلم پدر سالار را با شما درمیان بگذاریم.

لوکیشن سریال پدر سالار

جالب است بدانید که خانه سریال پدر سالار متعلق به یکی از نوادگان قاجار به نام مهرانگیز کامبیز است و در زمان قاجار ساخته شده و موقعیت مکانی خانه پدر سالار در تهران واقع در منطقه امام زاده یحیی عولادجان می باشد و حالا بعد از گذشت 100 سال به خانه فرهنگ امامزاده یحیی تبدیل شده است.

خانه پدر سالار بعد از سی سال به خانه فرهنگ تبدیل شده و در اختیار شهرداری منطقه 12 تهران قرار دارد. اما مهرانگیز کامبیز کیست؟

مهرانگیز کامبیز از نسل قاجار بوده و در این خانه روضه و مراسم مذهبی برگزار می کرده است. گفته می شود او بعد از فروش این خانه به خانه سالمندان رفته است.

بعد از مهرانگیز کامبیز، در اواخر دوره پهلوی جلال الدین تهرانی این خانه را خریداری نموده و برخی خانه سریال پدر سالار را به اسم خانه آقا جلال تهرانی نیز می شناسند.

خانه واقعی پدر سالار

خانه پدر سالار چه شد

خانه پدرسالار که حالا به یک بنای تاریخی و مکان آموزشی، فرهنگی و مطالعاتی تبدیل شده، دو طبقه و دارای اندرونی و بیرونی است.

شاه نشین خانه پدر سالار همان جایی بود که همه خانواده در کنار یکدیگر سر سفره می نشستند.

لوکیشن سریال پدر سالار

درسمت شمالی حیاط، تالار خانه قرار دارد و طبقه دوم دارای ایوان و ستون های زیباست. سر در اتاق اصلی این عمارت با آینه کاری و گره های زیبا تزیین شده است.

اندرونی فیلم پدر سالار محل زندگی اسداله خان و بخش بیرونی متعلق به برادر او (عمو مصطفی) بود حالا در آنجا کلاس های آموزشی برگزار می شود.

اتاق زهرا و جمال در حال حاضر دفتر مدیریت خانه فرهنگ است.

روبروی مطبخ خانه پدر سالار، اتاق عروس کوچک پدرسالار (آذر) است و در خانه فرهنگ امامزاده یحیی، به محلی برای بازی کودکان تبدیل شده.

زیر زمین این خانه اتاق جلال و زهره بود که حالا به سالن ورزشی خانه فرهنگ حضرت یحیی تبدل شده است.

در گذشته حوض آبی رنگ بزرگی در وسط حیاط وجود داشت که حالا ازبین رفته است.

امکان بازدید از لوکیشن خانه پدر سالار برای علاقه مندان وجود دارد و می توانید با ورود به کوچه هداوند در محله امامزاده یحیی عولادجان از این بنای خاطره انگیز دیدن کنید.

مطلب پیشنهادی:

بازیگران پدرسالار در گذر زمان

دیدگاهتان را بنویسید

  1. عزت گفت:

    چراحوض وسط حیاط دیگروجودنداردازجاذبه های خانه های قدیمی حوض وسط حیاط بود