اخبار تکنولوژی

سری جدید گوشی‌های هوشمند Honor 200 به بازار جهانی معرفی شدند

نویسنده : دانیال نوروزی۲۶ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

شرکت آنر امروز از ورود گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار Honor 200 Pro و میان‌رده Honor 200 به بازارهای جهانی خبر داد. هر دو مدل از امروز قابل پیش‌سفارش هستند و فروش عمومی آن‌ها از ۲۶ ژوئن آغاز می‌شود. این دو محصول به Honor 200 Lite که در ماه آوریل به صورت جهانی عرضه شد، می‌پیوندند.

Honor 200 Pro: برترین در زمینه دوربین

بهترین مدل در این مجموعه، Honor 200 Pro است. این گوشی دارای صفحه‌نمایش ۶.۷۸ اینچی OLED با وضوح ۱۲۲۴ در ۲۷۰۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۴۰۰۰ نیت است.

قلب تپنده این گوشی پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸s نسل ۳ با ۴ نانومتر لیتوگرافی، ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه است. همچنین باتری حجیم ۵۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۱۰۰ واتی، شارژ بی‌سیم ۶۶ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۵ واتی برای شارژ لوازم جانبی یا گوشی‌های دیگر تعبیه شده است.

اما تمرکز اصلی Honor 200 Pro روی دوربین‌های آن است. این گوشی از یک سیستم دوربین سه‌گانه‌ی ۵۰ مگاپیکسلی (لنز اصلی، تله‌فوتو و دوربین سلفی) به همراه یک لنز فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برد. دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.1 از یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی f/2.4 نیز همراهی می‌شود.

آنر برای تنظیم دوربین‌های Honor 200 Pro، به‌ویژه موتور پردازش هوش مصنوعی پرتره‌اش، با استودیو عکاسی مشهور فرانسوی Harcourt همکاری کرده است. این موتور سعی دارد تا مهارت و درک استودیو Harcourt از سایه‌روشن را به عکس‌های پرتره منتقل کند.

«دوربین سه‌گانه‌ی ۵۰ مگاپیکسلی پرتره» با الگوریتم بهبود یافته‌ی دامنه‌ی خام آنر، پرتره‌های متعادلی را ارائه می‌دهد که می‌تواند نوردهی را در صحنه‌های روشن و تاریک مدیریت کند.

Honor 200: میان‌رده‌ای قدرتمند

Honor 200 تقریباً به اندازه‌ی نسخه‌ی Pro قدرتمند است، اما با چند کاهش سطح. صفحه‌نمایش OLED این گوشی در اندازه‌ی ۶.۷ اینچ تقریباً با وضوح ۱۲۰۰ در ۲۶۶۴ پیکسل و نرخ تازه‌سازی و روشنایی مشابه ارائه‌ می‌شود.

پردازنده‌ی این مدل اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با ۴ نانومتر لیتوگرافی در دو نسخه‌ی ۸ و ۱۲ گیگابایتی رم است. باتری Honor 200 نیز همان ۵۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است، اما تنها از شارژ سیمی ۱۰۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

دوربین‌های این مدل نیز شبیه به نسخه‌ی Pro است، با یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور کوچک‌تر، به نظر می‌رسد همین لنز تله‌فوتو، لنز فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی f/2.1 بدون سنسور عمق ثانویه تکرار شده باشد.

Honor 200 Lite: گزینه‌ی اقتصادی‌تر

در نهایت، نگاهی به Honor 200 Lite می‌اندازیم که هم‌اکنون به صورت جهانی در حال فروش است. این مدل از یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی f/1.8 (با حالت رزولوشن بالا) و یک دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی f/2.1 بهره می‌برد. تراشه‌ی این گوشی Dimensity 6080 با ۶ نانومتر لیتوگرافی و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۳۵ واتی است.

دیدگاهتان را بنویسید