اخبار تکنولوژی

دوربین پریسکوپی، عامل فروش بالای آیفون 15 پرومکس خواهد بود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۷ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

تحلیل‌گر برجسته محصولات اپل، مینگ-چی کو، در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرده است که آیفون ۱۵ پرو مکس حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از فروش سری آیفون ۱۵ را به خود اختصاص خواهد داد.

به گفته کو، تنها آیفون ۱۵ پرو مکس به دوربین پریسکوپی مجهز می‌شود که این مزیت منحصربه‌فرد، آن را به پرفروش‌ترین مدل خانواده آیفون 15 تبدیل خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود فروش این مدل نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس حدود ۱۰ درصد بیشتر باشد، زیرا اپل امسال بر قدرتمندترین مدل تمرکز کرده است.

آیفون ۱۵ پرو مکس تنها مدل از سری آیفون ۱۵ خواهد بود که به دوربین پریسکوپی مجهز می‌شود و این مزیت، آن را قادر می‌سازد با برد زوم بالاتری با رقبا از جمله گلکسی S23 اولترا و S24 اولترا رقابت کند.

دلیل انحصاری بودن دوربین پریسکوپی برای مدل پرو مکس مشخص نیست، اما احتمالا به دلیل افزایش ۲۰۰ دلاری قیمت این مدل نسبت به نسل قبل است. انتظار می‌رود اپل قیمت آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار افزایش دهد.

بنا بر اظهارات مینگ-چی کو، قیمت دوربین پریسکوپی مورد استفاده در آیفون ۱۵ پرو مکس حدود ۴ برابر دوربین‌های معمولی است که این می‌تواند دلیلی برای استفاده انحصاری از آن در گران‌قیمت‌ترین مدل باشد. البته پیش‌بینی می‌شود این دوربین در آیفون ۱۶ پرو هم وجود داشته باشد. انتظار می‌رود آیفون‌های سری ۱۵ در تاریخ ۲۱ شهریور ماه رونمایی شوند. همه مدل‌ها از پورت USB-C و صفحه نمایش دارای جزیره پویا بهره می‌برند. مدل‌های پرو نیز نمایشگری با حاشیه باریک‌تر همراه با تراشه قدرت‌مند A17 Bionic خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید