اخبار بازی

تاریخ احتمالی عرضه پلی‌استیشن 5 پرو لو رفت؟

پلی‌استیشن 5 پرو
نویسنده : دانیال نوروزی۰۲ مرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

انتظارات برای عرضهٔ سونی پلی‌استیشن ۵ پرو با افشای اطلاعات داخلی بالا گرفته است. رونمایی رسمی این کنسول برای اواخر سال جاری برنامه‌ریزی شده بود، اما تاریخ دقیق عرضهٔ آن مشخص نبود. اکنون یک افشای اطلاعات داخلی نشان می‌دهد که PS5 Pro ممکن است در اواخر سه‌ماههٔ چهارم ۲۰۲۴ عرضه شود.

سونی با تکامل پلی‌استیشن، جایگاه ویژه‌ای را در میان کنسول‌های بازی برتر برای خود ایجاد کرده است. نسخهٔ بعدی این کنسول فوق‌العاده محبوب، سونی پلی‌استیشن ۵ پرو است. PS5 Pro چندین ماه است که شایعات زیادی را به خود جلب کرده و گفته می‌شد در نیمهٔ دوم ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود. با این حال، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این کنسول ممکن است تا پایان سال عرضه نشود. جزئیات جدید از Insider Gaming جدول زمانی انتشار سونی پلی‌استیشن ۵ پرو را مشخص کرده است.

طبق اطلاعات داخلی، توسعه‌دهندگان بازی می‌توانند بازی‌ها و نرم‌افزارها را از پایان تیر ۱۴۰۳ به تیم سونی ارسال کنند. بازی‌هایی که پس از ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ منتشر می‌شوند باید برای PS5 Pro بهینه‌سازی شوند. این جدول زمانی جدید، به احتمال عرضهٔ PS5 Pro تا پایان سال اشاره دارد. با این حال، باید مجدداً تأکید کرد که این جزئیات جدید عرضهٔ این کنسول بازی مورد انتظار را در سه‌ماههٔ چهارم ۲۰۲۴ تضمین نمی‌کند.

قبلاً شایعه شده بود که سونی قصد دارد PS5 Pro را در آبان ماه عرضه کند و اطلاعات جدید داخلی با این انتظار مطابقت دارد. اعتقاد بر این است که اعلام رسمی پلی‌استیشن ۵ پرو در شهریور ماه انجام خواهد شد.

جزئیات فاش‌شده در مورد PS5 Pro نشان می‌دهد که قدرت بیشتری نسبت به مدل قبلی خود، PS5 دارد. انتظار می‌رود سونی پلی‌استیشن ۵ پرو از همان پردازندهٔ هشت هسته‌ای Zen 2 با سرعت کلاک تا ۳٫۸۵ گیگاهرتز استفاده کند که آن را سریع‌تر از PS5 معمولی می‌کند. همچنین دارای یک تراشهٔ گرافیکی جدید RDNA 3 با ۳۰ WGP است. این کنسول با ۱۶ گیگابایت رم GDDR6 عرضه می‌شود که پهنای باند آن ۲۸ درصد افزایش یافته و به ۵۷۶ گیگابیت بر ثانیه رسیده است. ویژگی‌ها و قابلیت‌های چشمگیر دیگری با PS5 Pro در دسترس هستند و این موارد زمانی آشکار می‌شوند که سونی اعلام رسمی این محصول را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید