اخبار تکنولوژی

رئیس جمهور: همه‌ پلتفرم‌های خارجی باید پاسخگوی فعالیت‌شان در ایران باشند!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در سومین نشست خبری خود به عنوان رئیس جمهور اظهار داشت: اینترنت به سرعت تمامی جنبه‌های زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است. شاید هیچ اختراع بشری به این سرعت نتوانسته باشد زندگی انسان‌ها را متحول کند. اکنون همه اقشار جامعه از جمله جوان و پیر، شهری و روستایی، دانشگاهی و بازاری ارتباطات خود را از طریق فضای مجازی برقرار می‌کنند. بنابراین موضوع اینترنت یک مسأله بسیار مهم است.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود تأکید کرد که از ابتدا بر لزوم تسهیل ارتباطات و دسترسی آسان به اینترنت تأکید داشته است. وی از پیشرفت پروژه فیبر نوری توسط وزارت ارتباطات به عنوان گامی مثبت در این زمینه یاد کرد. همچنین در مورد پیشرفت پروژه شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد که در دولت قبل 23 درصد و در دولت فعلی تاکنون 64 درصد پیشرفت داشته است. وی پیش‌بینی کرد تا پایان سال، این پروژه به 80 درصد پیشرفت برسد.

رئیس‌جمهور تأکید کرد که همه شهروندان از جمله نخبگان و عموم مردم باید بتوانند بدون محدودیت و با آرامش به فضای مجازی دسترسی داشته باشند.

وی در مورد شروط فعالیت پلتفرم‌های خارجی در ایران نیز گفت: زیرساخت‌های لازم برای حضور هر سکویی در کشور فراهم است، اما این پلتفرم‌ها باید همانند فعالیت‌شان در سایر نقاط جهان، در ایران نیز پاسخ‌گو باشند. ایران تفاوتی با دیگر کشورهای اروپایی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید