اخبار تکنولوژی

قیمت سامسونگ گلکسی زد فولد 6 بیشتر از حد تصور می‌شود!

دوربین گلکسی Z Fold 6
نویسنده : دانیال نوروزی۲۶ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

کمپانی سامسونگ قرار است ماه آینده از گوشی تاشوی گلکسی زد فولد 6 به همراه زد فلیپ 6، سری گلکسی واچ 7 و گلکسی رینگ رونمایی کند. اما پیش از معرفی رسمی، سیل عظیمی از اطلاعات فاش‌شده، تصویری نسبتا واضح از تغییرات چشمگیر طراحی در فولد 6 به ما داده است. با این حال، همانطور که یک افشاگری جدید اشاره می‌کند، این پیشرفت‌ها با افزایش قیمت همراه خواهد بود.

گوشی‌های تاشوی ارزان‌قیمت به ندرت دیده می‌شوند و سامسونگ هم هرگز به دنبال پایین آوردن قیمت‌ها نبوده است. به هر حال، فولد طی نیم دهه گذشته محصول درجه یک این شرکت بوده است. برچسب قیمت 1800 دلاری فولد 5 هم‌اکنون اشک بسیاری از خریداران را درآورده و فولد 6 تهدید می‌کند که سیل بیشتری از اشک را جاری کند. به گفته افشاگر کارکشته‌ی @OnLeaks، گلکسی زد فولد 6 قیمت پایه‌ی 1899 دلاری خواهد داشت و بالاترین نسخه‌اش احتمالا به قیمت 2259 دلار فروخته شود. این قیمت بسیار نزدیک به قیمت اولیه‌ی گلکسی فولد اصلی است که در سال 2019 عرضه شد.

سامسونگ گلکسی زد فولد 6

با وجود افزایش قیمت، گزینه‌های حافظه‌ی داخلی نسبت به سال گذشته تغییری نکرده‌اند. گلکسی زد فولد 6 بار دیگر با ظرفیت پایه‌ی 256 گیگابایت عرضه خواهد شد و همچون فولد 5، گزینه‌های 512 و 1 ترابایتی هم در دسترس خواهند بود. هیچ شایعه یا افشاگری در مورد ارتقای رم به 16 گیگابایت توسط سامسونگ وجود ندارد، بنابراین انتظار می‌رود همانند سال گذشته از رم 12 گیگابایتی استفاده شود. تقریبا قطعی است که پردازنده‌ی این گوشی تاشو، اسنپدراگون 8 نسل 3 از شرکت کوالکام باشد.

همچنین ممکن است فولد 6 در رنگ‌های جدیدی از جمله آبی سرمه‌ای، نقره‌ای سایه‌دار و صورتی عرضه شود. افشاگر معتبر دیگری به نام Evan Blass اضافه می‌کند که یک رنگ زرد (که ممکن است شبیه به رنگ زرد تیتانیومی گلکسی اس24 اولترا باشد یا نباشد) و یک رنگ سفید که تنها به صورت آنلاین به فروش خواهد رسید، نیز وجود خواهد داشت.

انتظار می‌رود سامسونگ با رفع مشکل اندازه‌ی نامناسب صفحه‌ی نمایش بیرونی و بهبود ارگونومی، طراحی فولد 6 را به طور کامل بازنگری کند. به نظر می‌رسد نسبت ابعاد صفحه‌ی نمایش خارجی فولد 6 از نسبت 23.5:9 عجیب و محدودکننده‌ی فولد 5 به نسبت متداول‌تر 20:9 تغییر خواهد کرد. بعلاوه، گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد طراحی لبه‌های تخت گلکسی اس24 اولترا را به کار بگیرد و این گوشی را به طور قابل توجهی نازک‌تر و سبک‌تر از نسل‌های پیشین کند.

طبق اطلاعاتی که توسط OnLeaks ارائه شده و در وبلاگ فناوری Smartprix منتشر شده است، سامسونگ به احتمال زیاد برای توجیه افزایش قیمت، علاوه بر طراحی جدید، بر ویژگی‌های نرم‌افزاری مانند قابلیت‌های ازپیش‌نصب‌شده‌ی هوش مصنوعی سامسونگ تکیه خواهد کرد. همانطور که در عرضه‌های قبلی شاهد بودیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سامسونگ در صورت پیش‌سفارش گلکسی زد فولد 6، یک ارتقای حافظه‌ی رایگان به همراه ارزش پس‌خرید قابل توجهی برای پرچم‌داران قدیمی‌تر سامسونگ ارائه دهد.

اما حتی با وجود این پیشنهادات اولیه، برچسب قیمت 1900 دلاری به دور از رضایت‌بخش است و ما را به امید عرضه‌ی فولد 6 ارزان‌تری که قبلا شایعه شده بود، نگه می‌دارد. همزمان، همچنان تردیدهایی در مورد فولد 6 الترا وجود دارد که در صورت واقعیت داشتن، می‌تواند گران‌تر از مدل استاندارد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید