اخبار سینما

انتقاد تند فیلمنامه نویس مشهور به لئوناردو دیکاپریو

انتقاد تند فیلمنامه نویس مشهور به لئوناردو دیکاپریو
نویسنده : تحریریه۱۰ دی ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیلم «قاتلان ماه کامل» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی با تحسین منتقدان و نامزدی در جوایز مختلف روبرو شده است. با این حال، پل شریودر، فیلمنامه‌نویس مشهور، در مصاحبه‌ای با روزنامه لو موند فرانسه نظر متفاوتی درباره این فیلم داشته است.

شریودر معتقد است که «قاتلان ماه کامل» فیلم خوبی است، اما اگر لئوناردو دی‌کاپریو نقش مامور اف‌بی‌آی را که به دنبال قتل‌های قوم اوسِیج می‌رود بازی می‌کرد، می‌توانست فیلم بهتری باشد. او در عین حال فیلم جدید کریستوفر نولان، «اوپنهایمر»، را بهترین و مهم‌ترین فیلم قرن می‌داند.

اسکورسیزی ابتدا قصد داشت دی‌کاپریو را برای نقش تام وایت، مامور اف‌بی‌آی، انتخاب کند. او دو سال را صرف نوشتن فیلمنامه‌ای از زاویه وایت کرد، اما دی‌کاپریو پس از دو سال درخواست تغییر فیلمنامه داد و خواست نقش ارنست بورکهارت را بازی کند.

دی‌کاپریو احساس کرد داستان اصلی درباره قوم اوسِیج و تاثیر این قتل‌ها بر آن‌ها روایت نشده و بنابراین درخواست تغییر نقش کرد. در نتیجه، جسی پلمونس نقش تام وایت را به عهده گرفت و نقش او به یک نقش فرعی تبدیل شد.

این تغییر فیلمنامه برای اسکورسیزی نتیجه مثبتی به همراه داشت و «قاتلان ماه کامل» با استقبال خوبی مواجه شد. با این حال، به نظر می‌رسد شریودر همچنان ترجیح می‌دهد دی‌کاپریو نقش اول را بازی می‌کرد.

فیلم «قاتلان ماه کامل» هم‌اکنون در پلتفرم‌های دیجیتال در دسترس است و در سال ۲۰۲۴ به طور انحصاری در اپل تی‌وی پلاس پخش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید