اخبار سینما

داستان فیلم شماره ۱۰ در مورد کیست ؟ + اسامی بازیگران

داستان فیلم شماره ۱۰
نویسنده : ساناز محمدی۰۳ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیلم سینمایی شماره 10 به کارگردانی حمید زرگرنژاد، در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر که سال گذشته برگزار شد، بیشترین جایزه سیمرغ بلورین را به خود اختصاص داد. از جمله نقاط مورد توجه در این فیلم، گریم و بازی متفاوت مجید صالحی است که با تصورات پیشین مخاطب از او فاصله دارد. برای اینکه بدانید داستان فیلم شماره ۱۰ در مورد چیست، تا انتهای مطلب همراه مگ تک باشید.

داستان فیلم شماره ۱۰ ایرانی

داستان فیلم شماره 10 براساس واقعیت و در مورد یک اسیر ایرانی است که موفق به فرار از زندان اسارت می شود و صدام 40 میلیون دینار برای سر او جایزه در نظر می گیرد

شماره 10 نام مستعار قهرمان فیلم و فردی باهوش و زیرک با بازی مجید صالحی است که با جسارت ویژه ای تلاش می کند از زندان فرار کند تا اسم اسیران مخفی مانده از صلیب سرخ را به گوش دیگران برساند اما از آنجایی که در صورت فرار افراد، به ازای هر یک نفر، سه نفر از اسیران اعدام می شوند، برای اینکه جان دیگران به خطر نیفتد به اردوگاه برمی گردد… .

این فیلم فضایی نفس گیر از اسارت دوران جنگ را به تصویر کشیده و تلفیقی از سرگذشت آزادگانی است که شکنجه ها و سختی های دوران جنگ را چشیده اند.

علت نامگذاری فیلم سینمایی شماره 10 ایرانی و عدم انتخاب اسم شخصیت، احترام به سایر اسیران و مشابه بودن فضا برای همه آنهاست.

نقد فیلم شماره 10

فیلم سینمایی شماره 10 برای نخستین بار در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست 11 نامزدی دریافت سیمرغ در بخش طراحی صحنه، موسیقی متن، چهره پردازی و نقش اول مرد را به خود اختصاص دهد.

اکران فیلم شماره 10 در سینماهای کشور مهرماه امسال شروع شد و تا آذر ماه ادامه داشت.

از 21 دی ماه 1402 اکران آنلاین این فیلم آغاز شده است و تماشای فیلم سینمایی شماره ۱۰ کامل، 1 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد.

می توان شماره 10 را فیلمی مهیج و کم هزینه دانست که دیالوگ هایی تلخ در آن رد و بدل می شود و البته طراحی صحنه و فیلمبرداری حرفه ای با پایان خوب دارد.

فیلم شماره ۱۰ ایرانی درباره کیست

به گفته کارگردان، شماره 10 تلفیقی از خاطرات چند نفر از دوران جنگ می باشد. داستان واقعی فیلم شماره ۱۰ از این قرار بوده که دو نفر با اسم زاگرس میرانی و محمد عبدی از زندان فرار می کنند. از زاگرس میرانی خبری در دست نیست اما محمد عبدی شخصیت واقعی فیلم شماره ۱۰ می باشد که هم اکنون تکنسین اتاق عمل است.

از جمله نقدهایی که می توان به فیلم شماره 10 وارد کرد، بی توجه نشان دادن صلیبی ها و همچنین رعایت نکردن برخی قواعد ارتشی عراق است.

بازیگران فیلم شماره ۱۰

  • مجید صالحی
  • حسام منظور
  • سیامک صفری
  • مهدی زمین پرداز
  • بهرنگ علوی
  • صحرا اسداللهی
  • احمد کاوری

مجید صالحی و حسام منظور ستاره های این فیلم هستند.

مجید صالحی برای بازی در این فیلم سیمرغ نقش اول مرد در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید