اخبار تکنولوژی

در کمتر از یک ماه؛ سومین آپدیت iOS 17 منتشر شد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۳ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

با عرضه نسل جدید آیفون‌ها، شکایت‌هایی از داغ‌شدن بیش از حد مدل‌های گران‌قیمت آیفون 15 پرو و پرو مکس مطرح شد. پس از مدتی اپل اعلام کرد با انتشار به‌روزرسانی، این مشکل را برطرف می‌کند و حالا با منتشر کردن iOS 17.0.3 وعده خود را عملی کرده است.

دلایل مختلفی برای این موضوع مطرح شده بود از جمله فرایند ساخت ۳ نانومتری تراشه A17 و یا فریم تیتانیومی، اما اپل به طور رسمی اعلام کرد فریم تیتانیوم در گرمای بیش از حد مقصر نیست و این مشکل با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برطرف خواهد شد.

این به‌روزرسانی جدید iOS علاوه بر رفع مشکل داغ‌شدن بیش‌ازحد آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس، دو حفره امنیتی iOS را نیز برطرف می‌کند.

یکی از آن‌ها یک اکسپلویت کرنل است که مهاجم با دسترسی فیزیکی می‌تواند از آن سوءاستفاده کند. اپل می‌گوید بیشتر از نسخه‌های قبل از iOS 16.6 سواستفاده شده است.

مشکل دوم مربوط به باگ libvpx است که اجازه کنترل از راه دور دستگاه قربانی را می‌دهد. این باگ قبلاً در مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس برطرف شده بود.

این به‌روزرسانی حدود ۵۰۰ مگابایت حجم دارد و اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است. باید منتظر ماند و دید آیا این آپدیت مشکل داغ شدن آیفون‌ها را حل می‌کند یا خیر. انتظار می‌رود آپدیت iOS 17.1 نیز بزودی منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید