اخبار بازی

احتمال انتشار بازی The Elder Scrolls 6 به صورت انحصاری وجود دارد

نویسنده : دانیال نوروزی۲۹ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

با اینکه ممکن است انتشار بازی The Elder Scrolls 6 در اواخر نسل نهم انجام شود، اما احتمال عرضه آن به صورت انحصاری برای Xbox و PC وجود دارد.

با خرید کمپانی بتسدا، مایکروسافت هنوز نتوانسته عدم انتشار بازی بزرگ این شرکت، یعنی The Elder Scrolls 6 را به صورت غیرانحصاری توجیه کند. پاسخ‌های مایکروسافت نسبت به این اتفاقی حتمی نیست. از آنجا که دو بازی بزرگ بتسدا از جمله Redfall و Starfield به صورت انحصاری منتشر شدند، ممکن است این بازی نقش‌آفرینی-فانتزی هم چنین مسیری را پیش بگیرد. اخیرا مدارکی پیدا شده که صحت این موضوع را تایید می‌کند.

بنا به جزئیات منتشر شده توسط استفن توتیلو، از نویسنده‌های Axios در شبکه اجتماعی X، این اسناد به دادگاه مایکروسافت و FTC مربوط می‌شوند. در یکی از آخرین جلسات دادگاه، مایکروسافت در میان بازی‌های فهرست شده نام TES 6 را به عنوان محصول Xbox و PC ذکره کرده که انتشار آن در سال 2026 یا فراتر از آن انجام می‌شود. پیش از این، فیل اسپنسر، رییس بخش Xbox تایید کرد که این بازی ویدیویی مورد انتظار حداقل پنج سال با عرضه فاصله دارد.

همچنین یک منبع دیگر تایید کرده که مایکروسافت به FTC گفته احتمال انتشار TES 6 به صورت انحصاری را بررسی می‌کند. شرکت سونی هم در اوایل سال 2023 در بیانیه‌ای ادعا کرد که با خرید بتسدا توسط مایکروسافت، ساخت نسخه پلی‌استیشن این بازی کاملا کار گذاشته شده است.

مشخص است که هنوز راه درازی تا انتشار The Elder Scrolls 6 در پیش داریم و با توجه به اینکه با چه پلتفرم‌هایی روبرو خواهیم شد، هنوز جواب قاطعی وجود ندارد. البته با توجه به استراتژی بتسدا پس از خریده شدن توسط مایکروسافت، ممکن است نسخه پلی‌استیشن این بازی نقش‌آفرینی هیچوقت منتشر نشود.

با انتشار Starfield، بتسدا اعلام کرد که The Elder Scrolls 6 از مراحل پیش تولید فاصله گرفته و وارد فاز ابتدایی توسعه شده است. اینطور که به نظر می‌رسد، احتمال انتشار این پروژه به عنوان یک اثر میان نسلی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید