اخبار بازی

خبری از کاهش قیمت کنسول پلی‌استیشن 5 نیست

نویسنده : دانیال نوروزی۳۰ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

رییس شرکت سونی، آقای Hiroki Totoki اعلام کرد که این کمپانی می‌خواهد بین تعامل کاربران و فروش کنسول‌های پلی‌استیشن 5 بالانسی ایجاد کند.

با وجود عرضه در سال 2020 و فروش 54.8 میلیون واحدی، به این زودی خبری از کاهش قیمت کنسول پلی‌استیشن 5 نخواهد بود. بنا به گفته‌های آقای Hiroki Totoki (رییس شرکت سونی) طی یک کنفرانس مطبوعاتی، دلیل این مورد کاهش حجم کنسول پلی‌استیشن 5 است.

در عوض، این کمپانی می‌خواهد از بابت سودآور بودن کسب و کار خود اطمینان حاصل کرده و روی تعامل کاربران و همچنین فروش کنسول‌های خود تمرکز کند. Totoki در طی صحبت‌های خود گفت: “ما باید بین این چند بخش تعادل ایجاد کنیم. تعداد کاربران ماهانه یکی از حیاتی‌ترین چیزها در کار ماست.”

گرچه سونی انتظار فروش 25 میلیون واحدی از کنسول‌ پلی‌استیشن 5 داشت، اما این رقم را به 21 میلیون تغییر داد. تا سه ماهه سوم سال مالی جاری، فروش کنسول‌ این شرکت به 16.4 میلیون واحد رسیده است. این می‌تواند تمرکز سونی روی تعامل با کاربران را توجیه کند، چرا که نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته، فروش کنسول‌ پلی‌استیشن 5 با رشد 1.1 میلیون واحدی روبرو شده است.

از زمان عرضه، این کنسول در سال 2022 به دنبال رشد جهانی نرخ تورم دچار افزایش قیمت شد. با انتشار کنسول پلی‌استیشن 5 اسلیم، قیمت این دستگاه در ژاپن بالا رفت (نسخه دیجیتال 400 دلار و نسخه استاندارد 450 دلار قیمت‌گذاری شدند).

دیدگاهتان را بنویسید