اخبار خودرو

تجربه رانندگی با تیگارد x35 + گزارش تصویری

Tigard X35
نویسنده : آرین رحیمی۱۱ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

روزهای پنج شنبه و جمعه رویدادی در برج میلاد به مناسبت تست درایو Tigard X35تیگارد x35 از طرف تیگارد موتور و نماینده رسمی فروش آن یعنی اتو خسروانی صورت گرفت.

در این رویداد که با ۵۰۰ متقاضی برای تست درایو برگزار شد، سه عدد X35 در دسترس علاقمندان قرار گرفته بود.

تیگارد x35 یک کراس اور کوچک و تا حدودی اقتصادی شهری است که با موتور 1.5 لیتری توربو شارژ توانایی انتقال قدرت تا ۱۴۵ اسب را دارد.

گیربکس انتخاب شده برای تیگارد X35، یک گیربکس CVT است که با توجه به علاقه واردکنندگان و بازار به این نوع سیستم انتقال قدرت، انتخاب این گیربکس منطقی به نظر می‌رسد.

تست درایو؛ اتفاقی که رخ نداد!

اتو خسروانی به عنوان برگزارکننده این مراسم پذیرایی کاملی از بازدیدکنندگان خود داشت تا شاید با این راه بتواند توجه زیادی را به سمت گل سر سبد خود جلب کند.

نکته عجیب این مراسم تست درایو کوتاه بودن مسیر و عدم امکان تست‌های دلخواه از این ماشین بود.

به عبارت دیگر شما در این تست درایو نه امکان شتابگیری 0 تا 100 داشتید، نه امکان تست هندلینگ و نه حتی تست ترمز! یک سواری 30 ثانیه‌ای که با عجله‌ای که مسئولان این مراسم در پیاده شدن شما از ماشین داشتند عملا فراموش می‌کردید که به دنبال چه نکاتی از ماشین بوده‌اید و به کدام نکات رسیده‌اید.

ناتوانی در رقابت!

به گفته مسئولان فروش اتو خسروانی در مراسم تست درایو، تیگارد X35 از نظر سگمنت، دسته بندی و توان رقیب X22 پرو است. خودرویی که با توجه به نوع پیشرانه و قیمت به عنوان یک خودرو شهری با قیمتی در رنج متوسط می‌تواند انتخاب بسیاری از افراد باشد.

نکته قابل توجه اینجاست که X22 پرو در حال حاظر با قیمت 870 میلیون در نمایندگی و 930 میلیون در بازار آزاد به فروش می‌رسد.

پس به این نتیجه می‌رسیم که روی کاغذ Tigard X35 شباهت‌های بیشتری با X55 Pro دارد تا X22 pro!

مدیران خودرو قیمت 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی را برای X55 Pro در نظر گرفته است که این قیمت در بازار به 1 میلیارد و 315 میلیون تومان هم افزایش پیدا می‌کند.

قیمت اعلامی اتو خسروانی برای فروش این خودرو 1 میلیارد و 220 میلیون تومان بوده است که درصورت خرید خودرو در زمان تست درایو این قیمت به 1 میلیارد و 175 میلیون تومان تغییر خواهد کرد.

وجه تمایز این دو خودرو جایی زیاد می‌شود که درحال حاظر قیمت Tigard X55 در بازار 990 میلیون تومان است و این یعنی عدم متقاضی و عدم استقبال مردم برای خرید این ماشین و ضعف در فروش خودرو دسته دوم.

اینجا جایی است که حتی اقتصادی‌ترین محصول مدیران خودرو یعنی X22 Pro هم از تیگارد پیشی می‌گیرد.

راه فرار از سامانه یکپارچه!

به نظر می‌رسد تیگارد موتور با همکاری اتو خسروانی به عنوان نماینده فروش این شرکت، توانسته راه فراری از سامان یکپارچه عرضه خودرو برای خود پیدا کند تا بتواند بدون عرضه محصولات خود در این سامانه، وارد رقابت فروش خودرو در بازار شود و علاقمندان بتوانند به راحتی محصولات Tigard را خریداری کنند.

با این وجود باید منتظر ماند و دید که آیا روش‌های بازاریابی جدید تیگارد موتور و اتو خسروانی تاثیری روی فروش تیگارد x35 خواهد داشت یا خیر.

در ادامه تصاویر اختصاصی مگ تک از این خودرو را مشاهده نمایید:

مطالب مرتبط

مطالب مرتبط

آخرین اخبار