اخبار بازی

خدمات آنلاین 10 بازی از جمله Assassin’s Creed به پایان می‌رسد!

نویسنده : دانیال نوروزی۱۱ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

یوبیسافت اعلام کرده است که به خدمات آنلاین ده بازی قدیمی خود از جمله چندین عنوان کلاسیک Assassin’s Creed را پایان خواهد داد.

بسته ‌شدن سرورهای آنلاین بازی‌های قدیمی، چیزی جدید در دنیای بازی نیست و توسعه‌دهندگان اغلب سرورهای بازی‌های قدیمی‌تر خود را می‌بندند. حتی سرورها و فروشگاه‌های کنسولی نیز از این امر مصون نیستند. به عنوان مثال، در اواخر ماه گذشته نینتندو اعلام کرد که سرورهای آنلاین Nintendo 3DS و Wii U در سال آینده بسته خواهند شد. اکنون یوبیسافت جدیدترین شرکتی است که از پایان پشتیبانی آنلاین چندین بازی قدیمی خبر داده است.

فرنچایز Assassin’s Creed به عنوان یکی از معروف‌ترین سری‌ها، دارای بخش‌های آنلاین مختلفی در عناوین کلاسیک خود بود. حالت چندنفره و آنلاین بخش مهمی از بازی‌های قدیمی‌تر Assassin’s Creed بودند و شامل حالت‌های PvP می‌شدند که بازیکنان را در مقابل یکدیگر و در مبارزاتی با موقعیت‌های مختلف قرار می‌دادند.

بخش‌های چندنفره این مجموعه به طور عمده از نسخه‌های جدیدتر سری حذف شده‌اند؛ به عنوان مثال، Assassin’s Creed Valhalla و Assassin’s Creed Mirage عناوینی کاملا تک نفره هستند. اکنون، چندین بازی Assassin’s Creed در میان بازی‌های دیگر ویژگی‌های آنلاین خود را از دست خواهند داد.

یوبیسافت به صورت رسمی در روز دوشنبه اعلام کرد که سرورهای آنلاین ده بازی از جمله چندین بازی Assassin’s Creed را خاموش می‌کند. همانطور که Insider Gaming گزارش داد، لیست بازی‌هایی که سرورهای آنلاین آن‌ها بسته خواهد شد، شامل چهار بازی مختلف Assassin’s Creed است؛ از جمله Assassin’s Creed 2 و Assassin’s Creed Revelations. بنا بر گزارش‌ها، این تعطیلی برای اوایل سال آینده برنامه‌ریزی شده است و خدمات آنلاین این بازی‌ها قرار است در تاریخ 5 بهمن 1402 (25 ژانویه 2024) به پایان برسد.
از دیگر سرورهایی که این اواخر بسته شدن آن‌ها تایید شد، می‌توان به سرورهای Xbox 360 برای Splinter Cell: Conviction و سرورهای کامپیوتر بازی motocross Trials Evolution اشاره کرد.

یوبی‌سافت قرار است سرورهای آنلاین ده بازی زیر را در ژانویه ۲۰۲۴ ببندد:

  • Assassin’s Creed 2 – Xbox 360
  • Assassin’s Creed Brotherhood – MAC
  • Assassin’s Creed Liberation HD – PS3, Xbox 360
  • Assassin’s Creed Revelations – PC
  • Ghost Recon Future Soldier – PC
  • Heroes of Might and Magic 6 – PC
  • NCIS – PC
  • R.U.S.E – PC
  • Splinter Cell: Conviction – Xbox 360
  • Trials Evolution – PC

بسته شدن سرورهای آنلاین بازی‌های Assassin’s Creed، همزمان با عرضه نسخه جدید این سری اتفاق می‌افتد. یوب‌سافت بازی Assassin’s Creed Mirage را در اواخر ماه گذشته عرضه کرد که در دوران طلایی اسلام در خاورمیانه جریان دارد.

بازی Assassin’s Creed Mirage از سوی طرفداران و منتقدان به طور کلی نقدهای مثبتی را به همراه داشت و بسیاری از افراد اعتقاد داشتند که بازی حس و حال نسخه اول این سری را القا می‌کند. با این حال، طرفداران از شخصیت اصلی Basim به خاطر دیالوگ‌های بد او انتقاد کرده‌اند.

گمانه‌زنی‌های مکرری حول محور ریمیک Assassin’s Creed 4: Black Flag در گردش است و برخی از اسناد و اقدامات از سوی یوبیسافت، نشان‌دهنده این است که این بازی احتمالا در آینده بازسازی خواهد شد. Black Flag اخیرا بی سر و صدا از لیست عناوین Steam حذف شد و این گمانه‌زنی‌هایی را در مورد احتمال ساخت بازسازی آن به وجود آورد.

حذف شدن بازی‌های قدیمی یوبیسافت از فروشگاه‌ها بدین معناست که احتمالا نسخه جدیدی از آن به زودی به بازار عرضه خواهد شد. این امر چندین بار با بازسازی‌های مختلف تکرار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید