اخبار تکنولوژی

Vivo از سیستم عامل اختصاصی خود رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۰ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۳ شرکت ویوو، این شرکت چینی از سیستم‌عامل جدید خود به نام BlueOS و آخرین نسخه رابط کاربری Origin OS رونمایی کرد.

BlueOS یک سیستم‌عامل بومی و آینده‌نگر است که برای انواع دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌هایی با حداقل پیکربندی طراحی شده است. البته BlueOS از برنامه‌های اندروید پشتیبانی نمی‌کند.

ویژگی برجسته BlueOS استفاده از زبان برنامه‌نویسی Rust است که برای اولین بار در چارچوب سیستمی یک سیستم‌عامل به کار رفته است. این سیستم‌عامل قابلیت‌های گسترده‌ای دارد و از ورودی‌های متنوعی از جمله صدا، تصویر، متن و امواج مغزی پشتیبانی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته BlueOS پشتیبانی از پروتکل ارتباطی BlueXlink است که با استفاده از معماری توزیع‌شده، سازگاری با استانداردهای صنعتی را تضمین می‌کند. این پروتکل به اتصال ایمن و یکپارچه چندین دستگاه و دسترسی به داده‌های آن‌ها کمک می‌کند.

از جمله اولین محصولاتی که از BlueOS استفاده خواهند کرد، ساعت‌های هوشمند ویوو سری Vivo Watch 3 هستند. البته باید توجه داشت که BlueOS از برنامه‌های اندروید پشتیبانی نمی‌کند.

رونمایی از BlueOS نشان‌دهنده تلاش ویوو برای نوآوری در حوزه سیستم‌عامل و فراهم کردن تجربه کاربری یکپارچه و هوشمند برای مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید