اخبار تکنولوژی

واتس‌اپ مشغول کار روی یک ویژگی کاربردی است

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۰ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

واتس‌اپ ظاهرا در حال کار روی قابلیت جدیدی است که امکان تعامل و چت کاربران آن با افرادی را فراهم می‌کند که حتی حساب کاربری واتس‌اپ ندارند. این اقدام به منظور پیروی از مقررات جدید اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد که از برنامه‌های پیام‌رسان می‌خواهد با یکدیگر سازگار شوند.

با این ویژگی جدید، کاربران سایر برنامه‌ها مثل سیگنال می‌توانند بدون نیاز به داشتن حساب کاربری واتس‌اپ، پیام‌های خود را برای کاربران واتس‌اپ ارسال کنند. این امر ارتباط بین کاربران مختلف پلتفرم‌های پیام‌رسان را تسهیل می‌کند.

طبق قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا، واتس‌اپ باید ظرف ۶ ماه آینده سرویس خود را به گونه‌ای ارتقا دهد که بتواند با سایر برنامه‌های پیام‌رسان ارتباط برقرار کند.

اسکرین‌شاتی از به‌روزرسانی واتس‌اپ نشان می‌دهد این شرکت مشغول توسعه چنین قابلیتی است، هرچند هنوز این ویژگی برای کاربران فعال نشده است. مشخص نیست آیا این قابلیت تنها مختص کشورهای اروپایی خواهد بود یا در سراسر جهان فعال خواهد شد.

واتس‌اپ ملزم است ظرف 6 ماه آینده سرویس خود را با قوانین جدید اروپا هماهنگ کند تا بتواند در این منطقه فعالیت داشته باشد. هنوز مشخص نیست آیا این تغییرات در سراسر جهان اعمال می‌شود یا تنها محدود به اروپا خواهد بود.

با اضافه شدن قابلیت تعامل با سایر برنامه‌های پیام‌رسان، شبکه ارتباطی واتس‌اپ گسترده‌تر خواهد شد و کاربران آن می‌توانند با افرادی که از سرویس‌های دیگر استفاده می‌کنند نیز چت کنند. این امر رقابت برای برنامه‌های نوپا را آسان‌تر می‌کند. باید منتظر ماند و دید چه زمانی این تغییرات اجرایی می‌شود و چه چالش‌هایی را به همراه خواهد داشت.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این اتفاق سبب می‌شود تا از واتس‌اپ به عنوان پیام‌رسان اول خود استفاده کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید