اخبار سینما

زمان پخش سریال سرزمین مادری از شبکه 3 + اسامی بازیگران

سریال سرزمین مادری کی پخش میشود بهمراه اسامی بازیگران و علت توقیف
نویسنده : ساناز محمدی۲۹ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سال 1392 بود که قسمت اول سریال سرزمین کهن از تلویزیون پخش شد و با حضور بازیگران شناخته شده به یکی از سریال های پرطرفدار تبدیل شد، اما تنها پس از پخش 4 قسمت متوقف شد و حاشیه های زیادی را بهمراه داشت. حالا بعد از گذشت 10 سال با تلاش هایی که برای پخش این سریال صورت گرفته، می توانیم از شبکه 3 سیما به تماشای این فیلم بنشینیم. برای اطلاع از زمان پخش سریال سرزمین مادری از شبکه 3 (در سال 1402) و علت پخش نشدن سریال سرزمین کهن، همراه مگ تک باشید.

ساعت پخش سریال سرزمین مادری از شبکه 3

سریال سرزمین کهن کمال تبریزی بعد از 10 سال وقفه در پخش، با تغییر نام به سرزمین مادری، روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 20:25 از شبکه 3 پخش می شود و می توانید تکرار این سریال را ساعت 2:45 نیمه شب، 10:40 صبح و 16:30 ظهر روز بعد تماشا کنید.

زمان پخش سریال سرزمین مادری از شبکه 3:

  • پنجشنبه و جمعه ساعت 20:25

ساعت تکرار سریال سرزمین مادری از شبکه 3:

  • 2:45 نیمه شب، 10:40 صبح و 16:30 ظهر روز بعد

موضوع سریال سرزمین مادری کمال تبریزی که در 66 قسمت 20 دقیقه ای ساخته شده، درباره وقایع سیاسی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب است که در قالب زندگی یک پسر نوجوان بنام رهی (با بازی علی شادمانی) و اطرافیان او نمایش داده شده و سه دهه مختلف از زندگی او را به تصویر کشیده است.

بازیگران سرزمین مادری

سریال سرزمین مادری یکی از پربازیگرترین و پرهزینه ترین فیلم های صداسیما می باشد و بازیگرانی چون شهاب حسینی، پرویز پورحسینی، محمدرضا فروتن، حسین محجوب، علی شادمان، محسن تنابنده، امیر آقایی، هنگامه قاضیانی، نیکی کریمی، الهام حمیدی، شبنم قلی‌ خانی، ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، پژمان بازغی، میترا حجار، آشا محرابی، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، جواد عزتی، بیتا فرهی، رضا کیانیان، سعید راد، هومن سیدی، بابک حمیدیان، امیرحسین آرمان، پریوش نظریه، لیلا زارع، لیلا برخورداری، حسین مهری و … در آن حضور دارند.

ساعت پخش سریال سرزمین مادری

چرا سریال سرزمین کهن متوقف شد

علت عدم پخش سریال سرزمین کهن در سال های گذشته و توقیف این فیلم، دیالوگ جنجالی سرزمین کهن بود. جایی که امیر آقایی (در نقش یک وابسته به حزب دموکرات آذربایجان) خطاب به خانواده بختیاری می گوید: ((به چه چیز خودتان افتخار می‌کنید؟ به کدام اصل و نسب؟ به سر پا گرفتن سگ‌های انگلیسی و کاسه‌لیسی کنسول انگلیس؟ می‌خواهید فردا سر کلاس برای بچه‌ها قصه ی اینکه بختیاری‌ها چطور بختیاری (اشاره به واژه بختیاری) شدند و …))

بعد از پخش این قسمت، اعتراض هایی به توهین و تحریف ایل بختیاری دراین سریال شد و خواستار توقیف این سریال شدند.

حاشیه های این سریال به قدری بالا گرفته بود که ضرغامی رییس وقت صدا سیما با پوشیدن لباس بختیاری به مناطق بختیار نشین سفر کرد

و حالا با روی کار آمدن روسای جدید صدا سیما، تلاش های متعددی برای از سرگرفتن پخش این سریال تاریخی صورت گرفته و یکی از پژوهشگران تاریخ بختیاری با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد که قهرمان اصلی داستان سرزمین کهن یک شخصیت لرو بختیاری است که در اواسط فیلم برجسته می شود و ما به عنوان یک بختیاری در مورد این فیلم قضاوت زودهنگام کردیم.

وی عنوان کرد که قرار است تعدادی از بزرگان ایل بختیاری این سریال را تا انتها تماشا کنند و در صورت توافق آنها با صدا و سیما این سریال پخش شود.

همچنین بخوانید: سریال سرزمین مادری چند قسمت است

دیدگاهتان را بنویسید