اخبار بازی

ظاهرا ایکس‌باکس بودجه زیادی برای بازاریابی محصولاتش در اختیار ندارد

ایکس‌باکس
نویسنده : دانیال نوروزی۰۲ مرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

رهبر بازاریابی ایکس‌باکس می‌گوید: «پلی‌استیشن دارای سرمایه‌های بازاریابی زیادی است که نمی‌توانیم از آن لذت ببریم».

مایکل فلت از ایکس‌باکس، می‌گوید: «ما از بودجه‌های رسانه‌ای هنگفت برخوردار نیستیم، بنابراین باید واقعا سرسخت باشیم تا برای سرمایه‌ای که احتمالا جای دیگری می‌رود، بجنگیم و تلاش کنیم».

اکثر افراد فکر می‌کنند که یک شرکت چند تریلیون دلاری مانند مایکروسافت با صرف پول بی‌پایان برای بازاریابی برندی مانند ایکس‌باکس، به هیچ مشکل اقتصادی بر نمی‌خورد، اما لزوما همیشه اینطور نیست. به عنوان مثال، پلی‌استیشن در طول تاریخ برندی بسیار محبوب‌تر و باثبات‌تری از ایکس‌باکس بوده است، این چیزی است که نه تنها در فروش این دو کنسول شکاف بزرگی ایجاد می‌کند، بلکه در خلاء بودجه بازاریابی آن‌ها نیز منعکس شده است.

مورد دوم، در واقع چیزی است که مایکل فلت، رهبر بازاریابی EMEA (اروپا، خاورمیانه، آفریقا) ایکس‌باکس در مصاحبه اخیر با Marketing Week در مورد آن صحبت کرده است. طبق گفته فلت، ایکس‌باکس نمی‌تواند با مبالغ «قابل توجه»، به اندازه پولی که پلی‌استیشن برای بازاریابی در اروپا خرج می‌کند، هزینه کند؛ در نتیجه در بازاریابی با مشکل و چالش مواجه می‌شود. فلت در مورد پلی‌استیشن گفت:

«از نقطه نظر تامین مالی، ما باید در برابر رقبایمان سخت کار کنیم. آن‌ها از سرمایه‌های بازاریابی زیادی برخوردار هستند که ما قطعا نمی‌توانیم از آن لذت ببریم، اما این چیز خوبی است. ما سیاستی را اتخاذ می‌کنیم که من آن را رویکردی مسئولانه‌تر برای سرمایه‌گذاری‌های رسانه‌ای می‌نامم. ما از بودجه‌های رسانه‌ای هنگفت برخوردار نیستیم، بنابراین باید سخت کار کنیم تا بازی‌های خود را برای مخاطبین تبلیغ کنیم و سرمایه خود را افزایش دهیم».

حرف‌های فلت جالب توجه است، زیرا گزارش اخیر ادعا می‌کند که مایکروسافت به دنبال کاهش بودجه بازاریابی خود در بخش ایکس‌باکس و چند بخش دیگر است. این سیاست تنها در برخی مناطق اعمال می‌شود که احتمالا محصولات ایکس‌باکس در آنجا از فروش خوبی برخوردار نیستند. ظاهرا این شرکت تمرکز بازاریابی خود را به سرویس گیم‌پس، رایانه‌های شخصی، بازی‌های ابری و کنترلرها تغییر خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید