اخبار بازی

مدیر ارشد بازاریابی ایکس‌باکس، مایکروسافت را به مقصد Roblox ترک می‌کند!

شوکیس ایکس‌باکس-Xbox
نویسنده : دانیال نوروزی۲۹ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

مایکروسافت در پایان ماه جاری یکی دیگر از مدیران کلیدی ایکس‌باکس را از دست می‌دهد. جرت وست، مدیر ارشد بازاریابی ایکس‌باکس، مایکروسافت را ترک می‌کند تا به عنوان مدیر ارشد بازاریابی و رئیس بخش توسعه بازار به Roblox بپیوندد.

فیل اسپنسر، مدیرعامل Microsoft Gaming، امروز این جابه‌جایی را در یادداشتی داخلی به کارکنان ایکس‌باکس که توسط The Verge به دست آمد، تأیید کرد.

وست پیش از این هشت سال در بخش بازاریابی ایکس‌باکس مایکروسافت فعالیت داشت و در سال ۲۰۱۱ از این شرکت جدا شد و سپس به مدت هفت سال به عنوان رئیس بازاریابی در نتفلیکس مشغول به کار شد. وست در اواخر سال ۲۰۱۹ به مایکروسافت بازگشت و رهبری بازاریابی برای عرضه کنسول‌های ایکس‌باکس سری S/X را بر عهده گرفت.

تیم وست مسئول توسعه برنامه‌های بازاریابی برای بازی‌ها، سخت‌افزار و ایکس‌باکس گیم پس است. مایکروسافت اکنون در پی جدایی وست، برخی از تیم‌های بازاریابی خود را تغییر می‌دهد و یک تیم بازاریابی مرکزی جدید و گسترش‌یافته تحت نظر کیرستن وارد، معاون بازاریابی یکپارچه ایکس‌باکس، ایجاد خواهد شد.

اسپنسر می‌گوید که تیم رهبری Microsoft Gaming در نتیجه جدایی وست «تصمیم گرفته است بازاریابی را به کسب‌وکارهایی که از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند نزدیک‌تر کند». بازاریابی بازی‌ها اکنون در بخش محتوای بازی و استودیوها قرار می‌گیرد که توسط مت بوتی رهبری می‌شود. بازاریابی ایکس‌باکس، به رهبری کریس لی، به سازمان ایکس‌باکس منتقل می‌شود و به سارا باند، رئیس ایکس‌باکس، گزارش می‌دهد.

این دومین استعفای مدیران کلیدی ایکس‌باکس در سال جاری است، پس از اینکه کریم چودری، رئیس سابق فناوری نوظهور ایکس‌باکس، در اوایل آوریل مایکروسافت را ترک کرد. جدایی چودری نیز باعث تغییرات مشابهی شد و تیم سابق او به بخش سخت‌افزار ایکس‌باکس منتقل شدند. پس از جدایی چودری، یک تیم جدید تجربیات و پلتفرم‌های ایکس‌باکس با هدف بهبود تجربه‌ی ایکس‌باکس در ویندوز و کنسول‌های ایکس‌باکس ایجاد شد.

این آخرین تغییر در بخش بازاریابی، حدود هشت ماه پس از یک تغییر بزرگ در رهبری ایکس‌باکس و در بحبوحه تغییرات مداوم در استراتژی بازی مایکروسافت رخ می‌دهد. مایکروسافت در ماه اکتبر، باند را به عنوان رئیس ایکس‌باکس ارتقا داد و رهبری تمام کارهای پلتفرم و سخت‌افزار ایکس‌باکس را به او سپرد. بوتی نیز به عنوان رئیس بخش محتوای بازی و استودیوها ارتقا یافت، از جمله نظارت بر استودیوهای Bethesda و ZeniMax.

دیدگاهتان را بنویسید