اخبار تکنولوژی

سری شیائومی 14 رکورد فروش سری 13 را شکست

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۱ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شیائومی در تاریخ ۹ آبان سال جاری از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود با نام‌های شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو رونمایی کرد. این محصولات که با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه شده‌اند، از همان روز معرفی مورد استقبال گسترده کاربران قرار گرفتند.

بنابر اعلام شیائومی، میزان فروش سری شیائومی ۱۴ در ۵ دقیقه ابتدایی عرضه، ۶ برابر بیشتر از نسل قبل بوده است. هرچند آمار دقیق فروش اعلام نشده، اما این آمار نشان‌دهنده محبوبیت بالای این سری در بین کاربران است. قیمت پایه مدل‌های شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو به ترتیب ۵۴۶ و ۶۸۳ دلار اعلام شده است.

شیائومی در آخرین نسل گوشی‌های پرچمدار خود، مدل‌های ۱۴ و ۱۴ پرو را معرفی کرده است که هر دو از صفحه نمایش OLED با رفرش ریت بالا و تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برند. مدل استاندارد شیائومی ۱۴، دارای نمایشگر ۶.۳۶ اینچی با رزولوشن FHD+ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. باتری این مدل ۴۶۱۰ میلی‌آمپر بوده و از شارژ سریع ۹۰ وات پشتیبانی می‌کند.

شیائومی ۱۴ پرو نیز دارای صفحه نمایش منحنی ۶.۷۳ اینچی با رزولوشن 2K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. باتری ۴۸۸۰ میلی‌آمپری این مدل نیز از شارژ سریع ۱۲۰ وات سیمی و ۵۰ وات بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

هر دو مدل از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳، ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و حافظه داخلی تا یک ترابایت بهره‌مند هستند.

دیدگاهتان را بنویسید