اخبار تکنولوژی

شیائومی از سیستم عامل HyperOS رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۴ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شیائومی امروز رسما از سیستم‌عامل جدید خود به نام HyperOS رونمایی کرد. این سیستم‌عامل قرار است روی تعداد زیادی از دستگاه‌های شیائومی از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نصب شود.

شیائومی با معرفی HyperOS قصد دارد یک اکوسیستم یکپارچه برای محصولات خود ایجاد کند. این سیستم‌عامل می‌تواند روی بیش از 200 دستگاه مختلف نصب شود و به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، از دستگاه‌های 64 کیلوبایتی تا 24 گیگابایتی را پوشش می‌دهد. نکته قابل توجه دیگر حجم بسیار کم HyperOS است که تنها 8.75 گیگابایت فضا اشغال می‌کند و از رقبایی چون iOS نیز سبک‌تر است.

شیائومی ادعا کرده که سیستم‌عامل جدید HyperOS نسبت به اندروید سرعت بیشتری دارد. به گفته شیائومی، در گوشی‌های بالارده میانگین تأخیر در انجام وظایف مهم 13.2 درصد کاهش یافته و حتی تا 70.3 درصد نیز می‌رسد.

این سیستم‌عامل با بهبود مدیریت حافظه، سیستم فایل و شبکه، عملکرد بهتری دارد. همچنین گالری آن از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای ویرایش تصاویر بهره می‌برد.

ویژگی HyperMind نیز یک دستیار هوشمند برای کنترل خانه هوشمند است. سایر قابلیت‌های هوش مصنوعی این سیستم‌عامل نیز شامل تولید متن، تشخیص متن، تبدیل طرح به نقاشی و جستجوی تصاویر است.

شیائومی اعلام کرده این سیستم‌عامل از دسامبر 2023 در چین و از فصل اول 2024 در سایر نقاط جهان منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید