اخبار تکنولوژی

زارع پور: اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات ضروری است!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۱ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور دانش‌آموزان، از اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبر نوری به عنوان یکی از اولویت‌های این وزارت‌خانه خبر داد.

زارع‌پور گفت: «یکی از طرح‌های ما فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها است. در این زمینه هم تحت پوشش قراردادن مدارس نیز یکی از اولویت‌های ما است.»

وی با اشاره به اینکه از اردیبهشت امسال تفاهم‌نامه‌ای توسط وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش امضا شده است، ادامه داد: «امیدواریم تا آخر دولت بتوانیم مدارس شهری را از طریق فیبر نوری به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم. پوشش مدارس همزمان با تحت پوشش قراردادن استان‌های مختلف کشور به سرعت در حال پیگیری است.»

زارع‌پور پیشتر اعلام کرده بود که توسعه شبکه ملی اطلاعات به ۶۰ درصد رسیده است. وی با اعلام اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها را تعریف شده تا رضایت کاربران نسبت به کیفیت و سرعت اینترنت افزایش یابد، نیز گفت: «با کار جهادی که انجام شده کار در بیش از ۳۰ شهر تمام شده است و بر اساس هدفگذاری هایی که داشتیم تا پایان سال ۸ میلیون خانوار را تحت پوشش فیبر نوری قرار می دهیم.»

وزیر ارتباطات درحالی از افزایش سرعت و کیفیت اینترنت سخن می‌گوید که علاوه بر یک‌ساله شدن فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی محبوب، کاربران همچنان در ساعاتی از شبانه‌روز نیز با اختلالات اینترنتی مواجه‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید