اخبار سینما

ژانگ ییمو برنده جایزه دستاورد زندگی جشنواره فیلم توکیو شد

کارگردان چینی ژانگ ییمو برنده جایزه دستاورد زندگی جشنواره فیلم توکیو شد
نویسنده : تحریریه۱۸ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به گزارش ددلاین، ژانگ ییمو، کارگردان چینی، به عنوان برنده جایزه دستاورد زندگی جشنواره فیلم توکیو در سال 2023 انتخاب شد. این جشنواره از 23 اکتبر تا 1 نوامبر برگزار می‌شود.

ییمو در مراسم افتتاحیه جشنواره در 23 اکتبر این جایزه را دریافت خواهد کرد. او پس از فارغ التحصیلی از آکادمی فیلم پکن در سال 1982، با فیلم «سیرک قرمز» (1987) اولین کارگردانی خود را انجام داد. از آن زمان به بعد، او در طیف گسترده ای از ژانرهای سینمایی از جمله «داستان کیو جو» (1992)، «زنده ماندن» (1994)، «راه خانه» (1999)، «دیوار بزرگ» (2016) و «راهپیمایان صخره» (2021) کار کرده است.

آخرین اثر ییمو، «Full River Red»، در سال جاری در طول سال نو چینی اکران شد و در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم چینی سال 2023 در این کشور است. این فیلم همچنین برای حضور در بخش گالا سلکشن جشنواره فیلم توکیو در سال جاری انتخاب شده است.

ییمو در این باره گفت:

من بسیار مفتخرم که جایزه دستاورد زندگی را دریافت می‌کنم. سینما می‌تواند به عنوان پلی برای برقراری ارتباط بین مردم از سراسر جهان و ترویج تبادل و تفاهم متقابل فراتر از قومیت و فرهنگ عمل کند.

وی افزود:

یک چیزی را هنوز یادم می‌آید: زمانی که آکیرا کوروساوا در سال 1990 جایزه افتخاری اسکار را دریافت کرد، من هنوز به عنوان یک فیلمساز تازه کار در سالن بودم. کلمات او در سخنرانی، “من هنوز ماهیت سینما را درک نکرده‌ام”، هنوز در ذهن من تازه است. من می‌خواهم از جشنواره بین المللی فیلم توکیو به خاطر اعطای این جایزه به من تشکر کنم. همچنین می‌خواهم از همه برای تشویق و حمایتشان تشکر کنم. با در نظر گرفتن این به عنوان یک نقطه شروع، تلاش‌های خود را برای درک ماهیت سینما و ساختن فیلم‌های بزرگ ادامه خواهم داد.

دیدگاهتان را بنویسید