اخبار تکنولوژی

طراحی جدید واتس‌اپ را پیش از عرضه عمومی ببینید

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۱ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گزارش‌ها حاکی از آن است که واتس‌اپ قصد دارد طراحی سنتی خود را به‌روز کند و تغییراتی در آن اعمال نماید.

در نسخه بتای اندرویدی واتس‌اپ، تغییراتی مانند انتقال نوار ناوبری به پایین و به‌روزرسانی برخی عناصر رابط کاربری اعمال شده است. گفته می‌شود تغییرات بزرگ‌تری نیز برای نسخه اندرویدی در دست توسعه است تا رابط کاربری واتس‌اپ مدرن‌تر و به‌روزتر شود. واتس‌اپ در سال‌های اخیر ویژگی‌های زیادی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است.

رابط کاربری جدید واتس‌اپ که به عنوان بخشی از نسخه بتای اندرویدی ۲.۲۳.۱۳.۱۶ منتشر شده، شامل عناصر به‌روزشده Material Design 3 است. در این طراحی جدید، نوار بالایی برنامه کاملا سفید شده و سایر عناصر رابط کاربری به رنگ سبز درآمده‌اند. همچنین از فونت جدیدی برای نام تجاری واتس‌اپ استفاده شده است.

این ترکیب طراحی مدرن‌تری را ارائه می‌دهد، هرچند نوار پایینی هم‌چنان به جای خود باقی است. مشخص نیست آیا قابلیت کشیدن انگشت برای تعویض تب‌ها همچنان پشتیبانی می‌شود یا خیر.

طراحی جدید واتس‌اپ شامل بخشی برای دسته‌بندی چت‌ها در بالای صفحه است تا کاربران به راحتی بتوانند به پیام‌های خوانده نشده، شخصی یا تجاری دسترسی داشته باشند. این طراحی هم‌چنان در حال توسعه است و احتمال دارد تغییرات بیشتری تا انتشار نهایی داشته باشد. انتظار می‌رود واتس‌اپ پیش از انتشار عمومی، نسخه‌های بتای این طراحی را به صورت گسترده‌تری در اختیار آزمایش‌کننده‌ها قرار دهد تا نظرات آن‌ها را دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید