اخبار تکنولوژی

سال آینده منتظر ایرپادز مکس جدید باشید

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

طبق گزارش‌های منتشر شده، ایرپادز مکس جدید اپل در سال آینده میلادی عرضه خواهد شد، اما به نظر می‌رسد این محصول فاقد تراشه Apple H2 باشد که در نسل جدید ایرپادز پرو مورد استفاده قرار گرفته است.

پیش‌تر گزارش شده بود اپل قصد دارد ایرپادز مکس را با پورت USB-C و گزینه‌های رنگی جدید در اواخر سال آینده به روز رسانی کند. انتظار می‌رفت این به‌روزرسانی شامل ویژگی‌های نسل جدید ایرپادز پرو نیز باشد، اما ظاهراً چنین نخواهد بود.

گزارش شده اپل برنامه‌ای برای ارتقاء چشمگیر ایرپادز مکس ندارد و تغییرات آن جزئی خواهد بود. البته همچنان احتمال تغییر برنامه‌های اپل وجود دارد.

به نظر می‌رسد تنها انگیزه اپل برای ارتقای سخت‌افزاری ایرپادز مکس، رعایت مقررات اتحادیه اروپا در خصوص الزام استفاده از پورت USB-C برای شارژر هدفون‌هاست. در حال حاضر ایرپادز مکس از پورت شارژر لایتنینگ اختصاصی اپل استفاده می‌کند.

اگر این گزارش‌ها صحت داشته باشند، بدان معناست که ایرپادز مکس جدید از تراشه Apple H2 مجهز نخواهد شد و همچنان از تراشه قدیمی H1 بهره می‌برد. در نتیجه نمی‌تواند از قابلیت‌های نرم‌افزاری پیشرفته مانند صدای تطبیقی و شناسایی خودکار مکالمه در iOS 17 پشتیبانی کند.

این موضوع باعث ناامیدی کاربرانی خواهد شد که انتظار بهبودهای بیشتری از این هدفون 550 دلاری داشتند. به احتمال زیاد ایرپادز مکس جدید بدون تغییر در طراحی، استفاده از تراشه‌های U1 و H2 عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید