اخبار تکنولوژی

رندرهای تبلت آیپد ایر ۱۲.۹ اپل لو رفت: طراحی جدید دوربین و ویژگی‌های قابل توجه!

نویسنده : دانیال نوروزی۰۲ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ظاهرا اپل قصد دارد تا نسخه جدید و البته بزرگی از سری تبلت‌های آیپد ایر تحت نام آیپد ایر ۱۲.۹ روانه بازار کند که شامل تغییرات و پیشرفت‌هایی در آن است.

اپل مشغول توسعه‌ی نسل ششم تبلت Air خود است. کارشناسان انتظار دارند این مدل جدید در ماه مارس امسال با دو اندازه‌ی نمایشگر ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی روانه شود، برخلاف مدل فعلی که تنها در اندازه‌ی ۱۰.۹ اینچی به دست مشتریان می‌رسد. تاکنون شایعات زیادی درباره‌ی مشخصات این تبلت‌ها به گوش رسیده بود، اما حالا ۹۱Mobiles رندرهای دقیقی از مدل ۱۲.۹ اینچی iPad Air را منتشر کرده که نکات جالبی را به نمایش می‌گذارد.

بر اساس این تصاویر، طراحی مدل ۱۲.۹ اینچی بسیار شبیه به مدل ۱۰.۹ اینچی نسل فعلی خواهد بود: چهار اسپیکر (دو تا در بالا و دو تا در پایین)، دکمه‌ی پاور در بالا، درگاه USB Type-C در پایین، دکمه‌های ولوم و بریدگی آنتن mmWave 5G در سمت راست دستگاه، و تنها یک بریدگی بالای نمایشگر برای دوربین سلفی. این یعنی Air جدید همچنان از حسگر اثر انگشت Touch ID استفاده می‌کند، برخلاف Face ID موجود در iPad Pro.

اما یک تفاوت مهم هم وجود دارد. تبلت آینده بر خلاف مدل فعلی که برآمدگی دوربین دایره‌ای مشابه آیفون X و XS دارد، یک برآمدگی دوربین قرصی شکل در پشت دارد. البته همچنان فقط یک دوربین در این برآمدگی جای گرفته و خبری از حسگر LiDAR مانند مدل‌های iPad Pro نیست. به طور کلی، طراحی iPad Air 2024 انقلابی محسوب نمی‌شود، اما این موضوع چندان هم بد نیست چرا که طراحی Air فعلی مدرن و کاربردی است.

تبلت iPad Air 12.9 اینچی برای کسانی که خواهان تبلتی با نمایشگر بزرگتر از iPad و iPad Air فعلی هستند اما نمی‌خواهند هزینه‌ی بالای iPad Pro 12.9 اینچی را متحمل شوند، انتخابی عالی خواهد بود. قیمت مدل فعلی iPad Air از ۵۹۹ دلار شروع می‌شود، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که Apple مدل ۱۲.۹ اینچی را با قیمت ۶۹۹ یا ۷۴۹ دلار به بازار عرضه کند تا مستقیماً با Samsung Galaxy Tab S9 FE+ رقابت کند. در این بازه‌ی قیمتی، به لطف رابط کاربری بهتر و پشتیبانی گسترده‌تر اپلیکیشن‌ها، بیشتر افراد احتمالا Air جدید را انتخاب خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید