اخبار تکنولوژی

اپل ممکن است اولین نمایشگر تاشوی خود را به جای آیفون، در آیپد مینی به کار ببرد 

نویسنده : دانیال نوروزی۲۵ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بر طبق برخی شایعات و گمانه‌زنی‌ها، اپل امکان دارد به جای آیفون تاشو، به سراغ نسخه‌ای از آیپد مینی به صورت تاشو برود.

مدتی است که شایعاتی در مورد انتشار آیفون، آیپد و حتی مک تاشو با نمایشگر خم‌شدنی از اپل به گوش می‌رسد. طبق گزارش رسانه‌های کره‌ای، انتظار می‌رود سامسونگ نمایشگر تاشو اولین دستگاه از این دست را برای اپل تأمین کند و حالا گفته می‌شود این نمایشگر قرار است جایگزین همه چیز، حتی iPad mini شود.

در بحث‌های اختصاصی The Elec آمده است که «بنابراین، صحبت‌هایی وجود دارد که به غیر از این محصولات، ممکن است ابتدا یک محصول تاشو که بتواند جایگزین iPad mini، یعنی مدل ۸.۳ اینچی شود، به بازار عرضه شود.» دلیل پشت این ادعاها و شایعات این است که اپل نمی‌خواهد فروش سایر محصولات خود را تحت تأثیر قرار دهد.

در سوی دیگر، گفته می‌شود اپل در حال بررسی پنل‌های تبلت بسیار بزرگ‌تری است که هنگام باز شدن به ۲۰.۲۵ اینچ می‌رسند. این پنل‌ها با هیچ یک از محصولات اپل تداخلی ندارند و حتی ممکن است علاقه به تبلت‌های بزرگ را دوباره زنده کنند.

فروش آیپدهای اپل برای مدتی است که در حال کاهش بوده و فرم فاکتور iPad mini نیز به طور نامتناسبی ضربه خورده است. بنابراین، عرضه دستگاهی با نمایشگر تاشو که به صورت باز شده به ۷ تا ۸ اینچ می‌رسد، راهی برای احیای فروش فرم فاکتور iPad mini و جلب توجه به این بخش است.

گزارش به سرعت اشاره می‌کند که اپل هنوز تصمیم نگرفته که اولین دستگاه خود را با نمایشگر تاشو چه زمانی و چگونه عرضه کند. با این حال، گفته می‌شود که این شرکت در حال بررسی نمایشگرهای خم‌شونده ۷ تا ۸ اینچی از سامسونگ و ال‌جی است و در حال بررسی است که عرضه را به جلو بیاورد تا بتواند با سامسونگ، اوپو، وان‌پلاس، هوآوی، شیائومی و سایر شرکت‌هایی که در حال حاضر در تجارت گوشی‌های تاشو و رابط کاربری بسیار جلوتر از آن هستند، رقابت کند.

با این حال، به جای اینکه مستقیما با آن‌ها مبارزه کند، «این احتمال وجود دارد که اپل ابتدا دستگاه تاشو را که می‌تواند جایگزین مدل ۸.۳ اینچی iPad mini شود» به بازار عرضه کند، موفقیت آن را در بازار بسنجد و سپس در مورد چگونگی ادامه کار تصمیم بگیرد. آیفون در حال حاضر با نمایشگر OLED عرضه می‌شود و فروش بسیار خوبی دارد، در حالی که انتظار می‌رود بازار آیپدهای ۱۱ و ۱۳ اینچی با تغییر به پنل‌های OLED در سال جاری رونق بگیرد.

لازم به ذکر است که اگر فروش آیفون با نوعی رکود طولانی‌مدت مواجه شود، همه معادلات به هم می‌خورد و ممکن است اپل تصمیم بگیرد دستگاهی با نمایشگر تاشو را زودتر عرضه کند، اما در حال حاضر، نشانه‌های زنجیره تأمین به عرضه‌ای در سال ۲۰۲۷ برای جشن گرفتن سالگرد ۲۰ سالگی آیفون اشاره می‌کند. برای دهمین سالگرد آیفون، اپل آیفون X را با اولین نمایشگر OLED خود معرفی کرد، بنابراین یک دهه بعد، دستگاهی با نمایشگر تاشو دور از ذهن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید