اخبار تکنولوژی

بلک‌مجیک از دوربین سینمایی URSA Cine Immersive برای هدست Vision Pro اپل رونمایی کرد

دوربین سینمایی URSA Cine Immersive
نویسنده : دانیال نوروزی۲۶ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

کمپانی Blackmagic Design دوربین جدید Blackmagic URSA Cine Immersive را معرفی کرد که به طور خاص برای ضبط محتوای ویدیویی فضایی (spatial) برای هدست Vision Pro اپل طراحی شده است. این دوربین مرزهای فیلم‌برداری سینمایی برای تجربیات واقعیت مجازی را جابجا می‌کند.

قابلیت‌های کلیدی:

  • ثبت میدان دید ۱۸۰ درجه با پشتیبانی از صدای فضایی: URSA Cine Immersive به لطف سیستم لنز سه‌بعدی استریوسکوپیک سفارشی با حسگرهای دوگانه 8K، قادر به ضبط میدان دید ۱۸۰ درجه با پشتیبانی از صدای فضایی است و بیننده را به طور کامل در صحنه غوطه‌ور می‌کند. هر چشم تصویری با رزولوشن فوق‌العاده ۸۱۶۰ در ۷۲۰۰ دریافت می‌کند که جزئیات و شفافیت استثنایی را تضمین می‌کند. ۱۶ استاپ رنج دینامیکی نیز بازتولید دقیق رنگ را در هر فریم، حتی در شرایط نوری چالش‌برانگیز، تضمین می‌کند. برای بهبود بیشتر تجربه فراگیر، این دوربین می‌تواند محتوای سه‌بعدی استریوسکوپیک را با سرعت ۹۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.
  • بدنه مستحکم و اتصالات کامل: URSA Cine Immersive از بدنه‌ای مستحکم آلیاژ منیزیم و بدنه‌‌ای ترکیبی از پلی‌کربنات الیاف کربن سبک‌وزن و بادوام ساخته شده است. دو نمایشگر لمسی HDR پنج اینچی کنترل و مانیتورینگ شهودی دوربین را فراهم می‌کنند، در حالی که یک نمایشگر LCD رنگی وضعیت خارجی، اطلاعات ضروری فیلم‌برداری را نمایش می‌دهد. گزینه‌ها اتصال گسترده هستند، از جمله خروجی 12G-SDI برای خروجی ویدیو، ۱۰ گیگابیت اترنت برای شبکه پرسرعت، USB-C برای ذخیره‌سازی خارجی و پورت‌های صوتی XLR برای ضبط صدای حرفه‌ای. یک کانکتور ۸ پین لِمو نیز تامین برق قابل اعتمادی را ارائه می‌دهد.
  • ذخیره‌سازی حجیم و پشتیبانی از Cloud Store: ماژول داخلی Blackmagic Media Module با ظرفیت ۸ ترابایت، فضای ذخیره‌سازی کافی برای ضبط تقریبا دو ساعت ویدیوی سه‌بعدی 8K با فرمت Blackmagic RAW را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دوربین از Cloud Store پشتیبانی می‌کند که امکان آپلود و همگام‌سازی آسان رسانه از طریق اتصال ۱۰ گیگابیت اترنت را فراهم می‌کند که برای گردش کارهای مشارکتی ایده‌آل است.
  • نرم‌افزار ویرایش سازگار: برای تکمیل دوربین URSA Cine Immersive، Blackmagic Design به‌روزرسانی برای نرم‌افزار ویرایش DaVinci Resolve منتشر می‌کند. این به‌روزرسانی یک نمایشگر ویدیوی فراگیر جدید را معرفی می‌کند که به ویرایشگران امکان می‌دهد پان، تیلت و رول کلیپ‌ها را برای مشاهده بهینه در هر دو مانیتور دو بعدی و خود هدست Apple Vision Pro تنظیم کنند.

هنوز قیمت نهایی دوربین URSA Cine Immersive توسط Blackmagic Design اعلام نشده است. با در نظر گرفتن قیمت ۱۴۹۹۵ دلاری بدنه‌ی دوربین Blackmagic URSA Cine 12K، انتظار می‌رود دوربین فراگیر جدید قیمتی مشابه با هزینه‌ی اضافی سیستم لنز دوگانه‌ی تخصصی داشته باشد. این دوربین گام بزرگی در ضبط محتوا برای تجربیات واقعیت مجازی است و ادغام آن با هدست Vision Pro اپل، امتیازی ویژه به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید