بازی

۱۳ نکته برای شروع بازی Clash of Clans

بازی کلش آو کلنز
نویسنده : دانیال نوروزی۱۵ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به جرات می‌توان گفت که کلش آو کلنز معروف‌ترین بازی موبایلی طی چند سال اخیر است. اگر به تازگی قصد انجام این بازی را دارید، در این مقاله به ۱۳ نکته حیاتی اشاره کرده‌ایم که به شما برای یک شروع قدرتمند و اصولی در بازی کلش آو کلنز کمک می‌کند.

بازی کلش آو کلنز که توسط Supercell توسعه یافته و توسط میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان پذیرفته شده است، ترکیبی از آدرنالین و اکشن خالص است. هر بازیکن باید دهکده کلش آو کلنز خود را به یکی از بهترین‌ها در بازی تبدیل کند. نه به این سادگی که به نظر می‌رسد، این بازی موبایل به سطح خاصی از تفکر و استراتژی نیاز دارد که می‌تواند برای گیمرهای تازه‌کار گیج‌کننده باشد. پس مطمئن باشید اگر امروز به‌تازگی وارد این بازی شده‌اید، نکات و ترفندهایی را برای شما آماده کرده‌ایم تا شما را در این بازی موبایلی به بهترین شکل ممکن راه بیندازیم. ما خلاصه کاملی از قلعه‌ی قبیله، ساختمان شهرداری، جم‌ها و منابع، نیروها، لیگ‌ها و ترکیب‌های مختلف را داریم تا برای شروع در بازی آماده شوید.

بنابراین، در اینجا 13 نکته برای شروع کلش آو کلنز آورده شده است که به شما کمک می‌کند بدانید از کجا شروع کنید!

بازی کلش آو کلنز

1. امنیت حساب کلش آو کلنز

وقتی بازی را شروع کردید، به یاد داشته باشید که اطلاعات حساب کلش آو کلنز خود را جایی ذخیره کنید. این به شما امکان می‌دهد هر زمان که با دستگاه بازی فعلی خود با مشکل مواجه شدید، در دستگاه‌های دیگر بازی کنید و پیشرفت خود را در بازی بازیابی کنید.

برای انجام این کار دو گزینه وجود دارد. اولین مورد این است که از برنامه Play Games برای ذخیره پیشرفت خود در حساب Googleتان استفاده کنید.

دومین گزینه اخیراً توسط سازنده بازی ارائه شده است. اگر آن را انتخاب کنید، SUPERCELL کدی را از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌کند که آن را در بازی وارد می‌کنید.

در صورت تمایل می‌توانید از هر دوی این نکات به طور هم‌زمان استفاده کنید.

همچنین اگر قبل از شروع بازی از این نکته اطلاعی نداشتید و پیشرفت خود را از دست دادید، می‌توانید از راهنماهای بازیابی اکانت کلش آو کلنز استفاده کنید.

بازی کلش آو کلنز

2. جم‌های کلش آو کلنز خود را ذخیره کنید

جم‌ها منابع بسیار کمیاب با توانایی‌های خارق‌العاده هستند. آنها به شما این امکان را می‌دهند که در دهکده کلش آو کلنز خود اقدامات خاصی مانند سرعت‌بخشیدن به توسعه تاون هال خود یا خرید اکسیر، طلا و غیره را انجام دهید. جم‌‎ها همچنین به شما امکان می‌دهند کارگرانی را به دست آورید که برای پیشرفت در بازی بسیار مهم هستند.

هر هفته یک جعبه ۲۵تایی جم به شما داده می‌شود. شما می‌توانید با انجام چالش‌ها یا از بین‌ بردن موانع در دهکده خود جم‌های بیشتری جمع‌آوری کنید، اما به این روش نمی‌توانید تعداد زیادی جم جمع کنید. اگر بیشتر می‌خواستید، باید آنها را با پول واقعی در فروشگاه بازی بخرید.

بنابراین، درک کنید که جم‌ها گران‌بها هستند و باید تا جایی که ممکن است، حداقل تا داشتن کارگر پنجم خود آن‌ها را ذخیره کنید. هنگامی که بازی را شروع می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که از جم‌های قیمتی برای سرعت‌بخشیدن به ساخت اولین ساختمان‌ها استفاده کنید. بااین‌حال، این یک الزام نیست و اگر در این موقعیت از جم استفاده نکنید، بازی شما به پایان نخواهد رسید.

علاوه بر این، سایت‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد که به شما نکات کلش آو کلنز ارائه می‌دهند و وعدهٔ جم‌های نامحدود و تمام‌نشدنی به شما می‌دهند. بااین‌حال، به‌خاطر داشته باشید که اینها کلاهبرداری هستند و حتی اگر این راه‌حل‌ها کار کنند، شما توسط سوپر سل تحریم خواهید شد.

3. تعمیرکردن قلعه کلن

وقتی شروع می‌کنید، نیروهای شما نسبتاً ضعیف هستند. شما نمی‌توانید به روستاهای زیادی حمله کنید. پیداکردن یک کلن به شما این امکان را می‌دهد که نیروهای قدرتمندتری را از هم‌تیمی‌های خود برای حمله دریافت کنید.

علاوه بر داشتن نیروهای تقویتی، با عضویت در یک کلن باتجربه با افراد جدیدی آشنا خواهید شد. آنها به شما کمک می‌کنند تا تجربه کسب کنید و در کلش آو کلنز قوی شوید.

بااین‌حال، تا زمانی که قلعه کلن خود را تعمیر نکنید، بهره‌مندی از همه این مزایا غیرممکن خواهد بود.

4. به حداکثر رساندن ذخایر طلا و اکسیر در کلش آو کلنز

منابع موجود در کلش آو کلنز، مانند طلا و اکسیر، منابع ارزشمندی هستند که با آنها در بازی پیشرفت می‌کنید. با پیشرفت شما، ارتقای بخش‌های مختلف گران‌تر می‌شود. شما باید ذخیره بزرگی از این منابع برای خود ایجاد کنید.

در اینجا سه نکته برای به حداکثر رساندن منابع طلا و اکسیر آورده شده است:

4.1. بهبود استخراج‌کنندگان منابع و معادن

تولید منابع با استخراج‌کننده‌ها و معادن از اولین راه‌ها برای دریافت اکسیر و طلا در کلش آو کلنز است. با شروع بازی، انرژی خود را روی ارتقای آنها متمرکز کنید. هرچه بیشتر ارتقا پیدا کنند، تولیدشان بیشتر خواهد شد.

4.2 دریافت منابع رایگان در کلش آو کلنز

SUPERCELL، ناشر کلش آو کلنز، به شما این امکان را می‌دهد که در حالت حمله تک‌نفره، مقادیر زیادی طلا و اکسیر به دست آورید. با این حال، بازی به شما حمله به دهکده‌های گوبلین‌ها را پیشنهاد می‌کند که پر از منابع هستند. تنها با یک حمله به گوبلین‌ها، بیش از اندازه کافی برای پر کردن ذخایر خود خواهید داشت.

اما مراقب باشید! منابع موجود در آنجا تمام‌شدنی هستند. اگر تصمیم بگیرید دوباره در همان نبرد بجنگید، تمام منابعی که غارت کرده‌اید دیگر در دسترس نخواهند بود.

4.3. حفاظت از ذخایر منابع

ایجاد و بهبود امکانات برای تولید و ذخیره طلا و اکسیر مهم است. بااین‌حال، محافظت از آنها و دفاع از دهکده بسیار مهم‌تر است. وقتی از دهکده خود دور هستید، بازیکنان دیگر می‌توانند به شما حمله کنند، به‌خصوص اگر ذخایر زیادی داشته باشید.

بنابراین، اگر نمی‌توانید تمام مخازن را هنگام قطع اتصال خود خالی کنید، از آنها محافظت کنید. از نزدیک‌کردن ذخایر به هم خودداری کنید. قبل از قطع اتصال و بستن بازی، شروع به تولید چندین نیرو که اکسیر زیادی مصرف می‌کنند بکنید.

وقتی برگشتید، قبل از هر حمله‌ای، نیروها را از پادگان پشتی خارج کنید تا کل سرمایه خود را بازیابی کنید. این یک نکته مهم برای محافظت از اکسیرهای خود در کلش آو کلنز است.

ترفند محافظت از طلا در کلش آو کلنز این است که قبل از خروج از فروشگاه، چندین آیتم تزئینی از فروشگاه بخرید و پس از بازگشت آنها را بفروشید. شما فقط ۵۰ درصد از مبلغ سرمایه‌گذاری شده را پس خواهید گرفت. بااین‌حال، دانستن اینکه پول خود را خرج کرده‌اید بسیار کمتر از دزدیده‌شدن آن دردناک است.

یکی دیگر از نکات کلش آو کلنز برای محافظت از منابع خود این است که در چهار گوشه دهکده خود ذخیره منابع داشته باشید. ازآنجایی‌که اکثر افرادی که به شما حمله می‌کنند در ابتدا تازه‌کار خواهند بود، بدون توجه به گوشه‌ها مستقیماً به سمت دهکده می‌روند. اما این استراتژی مانند تمام استراتژی‌های دیگر بی‌خطر نیست.

5. اولویت‌دادن در حملات به تاون هال حریف

برای برنده‌شدن در کلش آو کلنز، باید حداقل یک ستاره بگیرید. اصل این است که شما برنده شوید:

  • یک ستاره زمانی که به دهکده‌ای ۵۰ درصد آسیب می‌رسانید.
  • وقتی تالار شهری را خراب می‌کنید، یک ستاره.
  • یک ستاره زمانی که به دهکده‌ای صد در صد آسیب می‌زنید.

هنگام حمله به یک روستا، به یاد داشته باشید که ابتدا تالار شهر حریف را هدف قرار دهید. در واقع، با توجه‌ به سطح پایین نیروهای خود، ممکن است در به‌دست‌آوردن درصد حداقل ۵۰ درصد تخریب در همه روستاها مشکل داشته باشید. بااین‌حال، هدف قراردادن تالار شهر، شانس شما را برای گرفتن حداقل یک ستاره و برنده‌شدن در حمله به حداکثر می‌رساند.

علاوه بر این، این یکی از ترفندهای کلش آو کلنز است که به شما این امکان را می‌دهد تا برد خود را بهینه کنید و از نردبان تروفی‌ها خیلی سریع بالا بروید.

بازی کلش آو کلنز

6. همیشه قبل از حمله، قلعه کلن حریف را خالی کنید

قبلاً در این راهنما، به سودمندی یافتن یک کلن پی بردید. سایر بازیکنانی که قلعه کلنی دارند احتمالاً نیروهای تقویتی برای دفاع از آنها خواهند داشت؛ بنابراین فقط یکی از نیروهای خود را بفرستید تا بررسی کند که هیچ نیرویی در قلعه حریف وجود ندارد. اگر سربازی بیرون آمد، قبل از ادامه حمله، آنها را بکشید. اگر قدرت ضربه‌زدن شما به شما اجازه نمی‌دهد که آنها را نابود کنید، انحراف ایجاد کنید. یک نیرو، ترجیحاً یک جاینت، در گوشه‌ای از دهکده مقابل قرار دهید. درحالی‌که نیروهای تقویتی حریف مشغول جاینت شما هستند، حمله خود را در جهت مخالف آغاز کنید. ایده این است که از بازگشت سریع حریفان برای دفاع در هنگام حمله به ساختمان‌ها جلوگیری کنید.

7. همه نیروهای خود را به یکباره وارد جنگ نکنید

اشتباه یک مبتدی این است که تمام نیروهای خود را یکجا وارد حمله می‌کند. در واقع چندین ساختمان دفاعی مانند خمپاره وجود دارد که خسارات زیادی وارد می‌کنند. اگر سربازان خود را به یکباره بفرستید و خمپاره بخورند، ممکن است دیگر سربازان خود را نبینید.

برخی از نیروها هنوز هم می‌توانند حملات زیادی را جذب کنند و از بین نروند؛ بنابراین می‌توانند به‌عنوان سپر برای سایر سربازان ضعیف‌تر عمل کنند.

8. اردوگاه‌های نظامی خود را بهبود بخشد

کمپ‌های نظامی همان‌طور که از نامشان پیداست، پایگاه‌هایی هستند که سربازان شما قبل از رفتن به نبرد در آن مستقر هستند. در ابتدای بازی، به‌خصوص برای پر کردن ذخایر منابع خود یا صرفاً برای هیجان، حملات زیادی خواهید کرد؛ بنابراین، برای به حداکثر رساندن شانس پیروزی و ایجاد یک نیروی ضربتی بزرگ‌تر، باید اردوگاه‌های نظامی خود را ارتقا دهید.

بازی کلش آو کلنز

9. پیوستن به یک لیگ

در کلش آو کلنز، همه بازیکنان بر اساس تروفی‌هایی که دارند در یک لیگ رتبه‌بندی می‌شوند. پیوستن به یک لیگ چندین مزیت به شما می‌دهد.

 در مرحله اول، پاداش‌هایی به فرم منابع گران‌بها دریافت خواهید کرد که بسته به لیگی که در آن هستید متفاوت است.

ثانیاً عضویت و بازی در یک لیگ به شما این امکان را می‌دهد که کوئست‌های کلش آو کلنز را تکمیل کنید، تجربه بازی و جم به دست آورید.

از طرف دیگر، اگر تصمیم به فارم دارید، اگر تصمیم دارید فقط برای منابع بازی کنید، لیگ‌های برنز، طلا و کریستال سودآورترین هستند. آنها پر از روستاهای متروک با مقدار زیادی طلا و اکسیر هستند.

بازی کلش آو کلنز

10. قدرت حریف را تحلیل کنید

هر حمله‌ای که انجام می‌دهید باید برای جلوگیری از حمله شدیدتر از آنچه در توان شماست صورت گیرد. قبل از شروع مبارزه، تعداد تروفی‌های حریف خود را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که تعداد تروفی‌هایی که از دست می‌دهید بسیار بیشتر از تعداد تروفی‌هایی است که برنده خواهید شد، باید از نبرد صرف‌نظر کنید.

همچنین منابع موجود در دهکده را ارزیابی کنید، اما حریص و غارتگر نباشید. حتی اگر بهترین حمله ترکیبی را به‌عنوان یک مبتدی کلش آو کلنز داشته باشید، باید بتوانید حریف خود را تجزیه‌ و تحلیل کنید تا توانایی خود را برای شکست‌دادن او قضاوت کنید.

سطح باروهای حریف را مطالعه کنید. آیا تمام روستا دیوار کشیده شده است؟ اگر چنین است، آیا مکانی وجود دارد که به نظر می‌رسد نیروهای شما راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشند؟ اگر نتوانستید یکی را پیدا کنید، به دنبال حریف دیگری باشید.

هنگام شروع، سعی کنید از روستاهایی که دو خمپاره‌انداز دارند دوری کنید. ازآنجایی‌که نیروهای شما هنوز در سطح پایینی هستند، ممکن است بدون انجام هیچ کاری آسیب زیادی وارد کنند.

11. بهترین ترکیب کلش آو کلنز برای حمله

در ابتدای بازی، ترکیب نیروها محدود است. شما فقط چند نیرو دارید: بربر، جاینت، کمان‌دار و گوبلین. بااین‌حال، با ترکیب مناسب، آنها می‌توانید موفقیت‌های چشمگیری برای خودتان ایجاد کنید. حدود ۲ یا ۳ جاینت بسازید و بقیه شکاف‌های ارتش خود را با بربرها یا کمان‌داران پر کنید. جاینت‌ها را به دیوارها یا مواضع دفاعی روستای مقابل بفرستید. ترجیحاً مکانی را انتخاب کنید که توپ یا برج‌های کمان‌دار نداشته باشد. جاینت‌‌ها ضربه‌های دفاعی را جذب می‌کنند و دیوارها را به‌سرعت تخریب می‌کنند. از این ترفندها برای به‌کارگیری کمان‌داران، بربرها یا گوبلین‌های خود استفاده کنید. با بالا رفتن سطح شهر خود، نیروهای جدیدی در دسترس خواهند بود و می‌توانید آنها را در آزمایشگاه ارتقا دهید.

12. از training mode برای کشف حملات ترکیبی جدید استفاده کنید

با حالت آموزش، این بازی به شما امکان می‌دهد در حالی‌ که ذخیره می‌کنید، ترکیبات جدید کلش آو کلنز را آموزش دهید و کشف کنید. برخلاف حالت تک‌نفره، خود بازی به شما می‌گوید که از کدام ترکیب استفاده کنید. علاوه بر این، آموزشی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بهتر به دهکده‌ها حمله کنید.

13. کلش آو کلنز را روی رایانه شخصی یا تلویزیون هوشمند بازی کنید

در یک بازی موبایل، به‌ویژه یک بازی استراتژیک، دید کافی مهم‌ترین چیز است. وقتی در کلش آو کلنز تازه‌کار هستید، استفاده از رایانه شخصی یا تلویزیون هوشمند برای این بازی بسیار مفید است. در تلویزیون‌های هوشمند کافی است شما فقط بازی را از پلی‌استور دانلود کنید، درست مثل موبایلتان. در کامپیوتر، روش کمی متفاوت است. در اصل نمی‌توان کلش آو کلنز را مستقیماً روی رایانه شخصی بازی کرد. ترفند موفقیت‌آمیز بازی‌کردن کلش آو کلنز در کامپیوتر استفاده از شبیه‌ساز است. به‌عنوان‌مثال، یک برنامه رایگان به نام LDPlayer برای این منظور بسیار خوب کار می‌کند (و حتی می‌توانید پیشرفت بازی خود را همگام‌سازی کنید).

اکنون که تمام نکات کلش آو کلنز را که برای شروع به آن نیاز دارید می‌دانید، آیا می‌توانید دهکده خود را به سمت پیروزی هدایت کنید؟ برای آزمایش مهارت‌های خود به‌عنوان یک رهبر دهکده و به چالش کشیدن سایر بازیکنان در جامعه، همین حالا شروع کنید. امیدواریم از بازی‌کردن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید