اخبار تکنولوژی

ابراز پشیمانی مدیرعامل مایکروسافت از لغو پروژه ویندوز موبایل

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۳ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ساتیا نادلا، مدیرعامل فعلی مایکروسافت، در مصاحبه اخیر خود اعتراف کرد که شرکت در تصمیم به خروج از بازار گوشی‌های هوشمند، اشتباه استراتژیکی مرتکب شده است.

وی اظهار داشت که به نظر او بهتر بود مایکروسافت به جای خروج کامل، با ارائه راهکارهایی مانند اختراع مجدد مفهوم رایانش بین رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، بازار موبایل را احیا می‌کرد. بنابراین، نادلا تصمیم خروج مایکروسافت از بازار گوشی‌های همراه را یک اشتباه استراتژیک دانست که می‌توانست به شیوه بهتری اجرا شود.

ساتیا نادلا، سومین مدیرعامل مایکروسافت، در مصاحبه اخیر خود اذعان کرد که تصمیم شرکت مبنی بر خروج از بازار گوشی‌های هوشمند، اشتباهی استراتژیک بوده است. نادلا در سال 2014 و پس از استیو بالمر سکان هدایت مایکروسافت را برعهده گرفت. وی کمتر از یک سال بعد، قرارداد ۷.۶ میلیارد دلاری خرید نوکیا توسط مایکروسافت را لغو کرد. چند سال بعد نیز رسما پایان عمر ویندوز فون اعلام شد.

این اظهارات نادلا، پس از آن مطرح می‌شود که بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، نیز شکست در برابر اندروید را بزرگترین اشتباه خود دانسته بود. به نظر می‌رسد مایکروسافت همچنان از تصمیم قبلی خود مبنی بر خروج از بازار گوشی‌های همراه پشیمان است. ساتیا نادلا آخرین مدیرعامل مایکروسافت نیست که از تصمیم اشتباه این شرکت مبنی بر خروج از بازار گوشی‌های هوشمند ابراز پشیمانی می‌کند.

پیش از او، استیو بالمر نیز در سال 2013 اعتراف کرده بود که از عدم تمرکز مایکروسافت بر روی بازار موبایل در اوایل دهه 2000 میلادی بسیار پشیمان است. همچنین بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، شکست در برابر اندروید را بزرگ‌ترین اشتباه خود می‌دانست.

با این حال، مایکروسافت در سال‌های اخیر سعی کرده از طریق همکاری با سامسونگ و توسعه برنامه‌هایی مانند Phone Link، حضور خود را در بازار موبایل تقویت نماید.

نظر شما در مورد اظهارات اخیر ساتیا نادلا چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید