اخبار تکنولوژی

ایلان ماسک به دنبال ۶ میلیارد دلار دیگر برای xAI در دور دوم جذب سرمایه

نویسنده : دانیال نوروزی۰۸ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

با خرید توییتر توسط ایلان ماسک، این میلیاردر تغییرات گسترده‌ای را اعمال کرد. از اخراج کارمندان تا تغییر نام به ایکس، لیست بلندبالایی از اقدامات انجام شد، اما شاید غافلگیرکننده‌ترین آن‌ها راه‌اندازی xAI و ورود او به دنیای جدیدترین فناوری روز باشد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اوایل امسال اعلام کرد که xAI به دنبال ارزش‌گذاری کل ۲۰ میلیارد دلاری است تا خود را هم‌رده با OpenAI تحت حمایت مایکروسافت قرار دهد. حالا طبق اعلامیه‌ی اخیر، xAI موفق به جمع‌آوری ۶ میلیارد دلار از طریق دور دوم جذب سرمایه‌اش شده است.

طبق اعلامیه‌ی رسمی شرکت، «xAI عمدتا بر توسعه‌ی سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای متمرکز است که صادق، توانمند و حداکثر سودمند برای کل بشریت باشند. ماموریت شرکت درک ماهیت واقعی جهان هستی است.»

این سرمایه برای راه‌اندازی محصولات اولیه‌ی xAI، ساخت زیرساخت‌های پیشرفته و تسریع تحقیق و توسعه‌ی فناوری‌های آینده استفاده خواهد شد. سرمایه‌گذارانی مانند آندرسن هوروویتز و سکویا کپیتال از این دور جذب سرمایه حمایت کرده‌اند. ماسک همچنین در توییتی اعلام کرد که ارزش xAI قبل از جذب سرمایه ۱۸ میلیارد دلار بوده است.

ماسک، که قبلا از سرمایه‌گذاران OpenAI هم بود، به دلیل اختلاف نظر با مدیرعامل فعلی آن، سام آلتمن، از سازندگان GPT-4 فاصله گرفت.

xAI نخستین چت‌بات خود با نام Grok AI را معرفی کرده است که حالا روی ایکس (توییتر سابق) در دسترس است. این شرکت حالا وعده‌ی به‌روزرسانی‌های هیجان‌انگیزتر فناوری و محصولات جدید در آینده‌ای نزدیک را داده و در حال حاضر مشغول استخدام محققان هوش مصنوعی، مهندسان و کدنویس در مکان‌های مختلفی در آمریکا و انگلستان است.

دیدگاهتان را بنویسید