اخبار تکنولوژی

تجربه صفحه‌نمایش یکپارچه با آیفون 17 پرو

تجربه صفحه‌نمایش یکپارچه با آیفون 17 پرو
نویسنده : عضو تحریریه۱۵ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

راس یانگ، تحلیلگر مشهور بازار نمایشگر‌ها، ادعا کرده‌است که آیفون 17 پرو اولین آیفونی خواهد بود که از فناوری Face ID زیر پنل بهره خواهد برد؛ فناوری که نیاز به ناچ را از بین می‌برد و یک صفحه‌نمایش کامل را به کاربر ارائه می‌دهد.

با این حال، یانگ اشاره کرده‌است که فناوری Face ID که از آن نام‌برده شده‌است همچنان با یک بریدگی دایره‌ای برای دوربین جلو در نمایشگر همراه خواهد بود. انتظار می‌رود این روند طراحی تا مدل 2027 آیفون «آیفون 19 پرو» ادامه داشته‌باشد.

تاخیر در اجرای این طرح تا آیفون 17 پرو به دلیل مشکلاتی است که در حسگر آیفون ایجاد می‌شود. از طرفی برخی از چالش‌ها در مسیر رسیدن به این هدف است که اپل باید بر آن‌ها غلبه کند تا بتواند صفحه‌نمایش آیفون را یکپارچه کند؛ یکی از این چالش‌ها که اپل با آن مواجه‌است، کاهش کیفیت دوربین جلو در صورت یکپارچه‌سازی صفحه‌نمایش آیفون است، به عنوان مثال، دوربین زیر نمایشگر تنها 4 مگاپیکسل خواهد بود که به طور قابل توجهی کمتر از 12 مگاپیکسلی استفاده شده در آیفون 14 پرو فعلی است که می‌تواند تاثیر بدی بر فروش آیفون داشته باشد.

یکی دیگر از چالش‌هایی که در مسیر اپل است، کاهش کیفیت تصویر در نتیجه استفاده از صفحه‌نمایش Super Retina با PPI حدود 400-500 است، ضریب عبور این صفحه نمایش کم است و نور دریافتی توسط دوربین جلوی زیر نمایشگر حداقل است که می‌تواند بر کیفیت تصویر نیز تأثیر بگذارد.

از طرفی اگر اپل PPI ناحیه دوربین جلوی زیر نمایشگر را کاهش دهد تا رسانایی را بهبود بخشد، تفاوت PPI بین کل صفحه و ناحیه دوربین جلوی زیر نمایشگر می‌تواند باعث ایجاد اثر «Screen Door Effect» شود که در آن صورت تصویر به صورت پیکسلی در صفحه‌نمایش شکل می‌گیرد.

با وجود چالش‌هایی که در مسیر اپل برای رسیدن به صفحه نمایش یکپارچه وجود دارد اما اپل در تلاش است تا راه حل کاملی برای رسیدن به دوربین زیر نمایشگر در آیفون 17 پرو ایجاد کند که بدون افت کیفیت تصویر، به یک طراحی تمام صفحه دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید