اخبار تکنولوژی

سامسونگ برای رقابت با پردازنده‌های اپل آماده می‌شود

نویسنده : عضو تحریریه۱۶ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

شایعه‌ای جدید درباره خانواده سامسونگ منتشر شده و منبع این شایعات در کره جنوبی است اما آیا این شایعات واقعی است؟ سامسونگ یک تیم داخلی را برای کار بر توسعه هسته‌های CPU سفارشی تشکیل داده است. بررسی‌های آنها ابتدا مبتنی بر ARM خواهد بود و در سال 2025 در یک چیپست با نام تجاری Galaxy به نمایش در خواهند آمد.

بخش جالب‌تر این گزارش نشان می‌دهد که تا چند سال دیگر و از سال 2027، سامسونگ هسته‌های CPU خود را توسعه خواهد داد که از طرح‌های ARM استفاده نمی‌کنند. ظاهرا این موارد در محصولات ساخته شده توسط Samsung Electronics مانند تلفن‌های هوشمند رده بالا ظاهر می‌شوند.

تا این جای کار همه چیز با یک منطق جلو رفته اما موضوع عجیب و غریب این است که سامسونگ قبلا با یک تیم اختصاصی در آستین، تگزاس همین کار را انجام داده است که آن را Project Mongoose  نام‌گذاری کرده بودن که این نام الهام گرفته از یک نوعی افعی بود.

شواهد و شایعات نشان از این دارد که سامسونگ قصد دارد دوباره تلاش کند و پروژه شکست خورده خود را با پیروزی تمام کند.علیرغم همکاری همه جانبه اخیرش با کوالکام برای سری گلکسی S23، به نظر می‌رسد این شرکت هنوز احساس می‌کند که استفاده از هسته‌های CPU خود، پیشرفت‌های بزرگی در بهینه‌سازی گوشی‌های هوشمندش به همراه خواهد داشت.

اقدامات جدید سامسونگ بدون  ARM گام بسیار بزرگی خواهد بود اما یادمان نرود که این گزارش برمبنای شایعات نوشته شده و ممکن است هیچ کدام این احتمالات درست نباشد. سامسونگ همچنان می‌تواند از طراحی‌های ARM به شدت سفارشی‌شده استفاده کند، درست مانند کوالکام، برای موفقیت در رقابت با کوالکام و مدیاتک، نیازی به توسعه کامل هسته‌های CPU به تنهایی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید