اخبار تکنولوژی

کپی از روی دست غول آمریکایی؛ مشت محکم هواوی بر دهان اپل!

هواوی واچ آلتیمیت
نویسنده : عضو تحریریه۱۵ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

آخرین سری از هواوی واچ با نام «هواوی واچ آلتیمیت» با ویژگی‌هایی از قبیل حالت غواصی، GPS، ویژگی بک ترک، حالت شب و حالت کم مصرف به بازار معرفی شد؛ ویژگی‌هایی که شاید برای شما آشنا باشد!

لازم نیست کارآگاه توانمدی مانند شرلوک هلمز باشید تا به منبع الهام هواوی برای ساخت این ساعت هوشمند پی ببرید! مشهود است که هواوی با ساخت این ساعت هوشمند مشت محکمی بر دهان اپل زده‌است و شبیه‌سازی آن از اپل‌واچ حتی به قیمت این ساعت هوشمند نیز سرایت کرده‌است.

از فردا، آخرین نسخه از هواوی واچ در بریتانیا و اروپا با قیمت 749 یورو و یا 700 پوند برای رنگ مشکی و 899 یورو و یا 800 پوند برای نسخه آبی به فروش می رسد؛ این شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه این ساعت هوشمند در ایالات متحده ندارد.

زمانی محصولات هواوی در آمریکا طرفداران پروپاقرصی داشت اما از زمان تحریم این شرکت توسط دولتمردان آمریکایی دسترسی به محصولات این شرکت برای کاربران آمریکایی محدود شده‌است.

از میان ویژگی‌هایی که هواوی واچ آلتیمیت به آن‌ها مجهز شده‌است، می‌توان به قابلیت غواصی و یا اکسپدیشن اشاره کرد؛ این ساعت هوشمند همچنین به دکمه‌ای مجهز شده‌است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن راه اندازی مستقیم به حالت‌های غواصی و اکسپدیشن را تجربه کنند.

تنظیم صفحه‌نمایش این ساعت هوشمند در حالت شب که در آن متن نارنجی روشن روی پس‌زمینه‌ای کاملا مشکی قرار می‌گیرد، دیگر تجربه‌ای است که هواوی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

GPS دو فرکانس نیز در این ساعت هوشمند کارگذاشته شده‌است و با ویژگی «علامت‌گذاری نقاط» که برای کمک به ثبت نقاط مورد علاقه و یافتن مسیر بازگشت است، می‌توانید سفری امن را با هواوی واچ آلتیمیت تجربه کنید.

با بروزرسانی‌هایی که هواوی برای این ساعت هوشمند در نظر دارد نیز می‌توانید به ویژگی «مدیریت هوشمند انرژی» برای عمر باتری طولانی‌تر دست پیدا کنید.

هواوی همچنین یک بند ساعت فوق العاده بلند برای غواصی را برای کاربران این ساعت هوشمند در نظر گرفته‌است.

شباهت عجیب هواوی واچ آلتیمیت با اپل واچ الترا

اما آنچه موجب شگفتی شده‌است، شباهت عجیب ویژگی‌های هواوی واچ آلتیمیت با اپل واچ الترا است؛ اما اگر به طور منصفانه به موضوع نگاهی بیاندازیم تفاوت‌هایی نیز در بین دو پرچمدار یافت می‌شود، به عنوان مثال، طراحی هواوی واچ آلتیمیت به ساعت‌های مکانیکی سنتی نزدیک است، در حالی که طراحی اپل واچ الترا مدرن‌تر است و از طرفی موادی که پرچمدار هواوی با آن ساخته شده‌است با اپل واچ‌الترا تفاوت چشمگیری دارد.

هواوی واچ آلتیمیت از زیرکونیوم ساخته شده‌است که ادعا می‌شود 4.5 برابر قوی تر و 2.5 برابر سخت تر از فولاد ضد زنگ است و برخلاف اپل واچ الترا از تیتانیوم ساخته نشده‌است، اما مفهوم استحکام شدید در هردو پرچمدار یکسان است. شایان ذکر است که هر دو دارای قاب های سرامیکی نانوتکنولوژی و شیشه یاقوت کبود در نمایشگرهای LTPO OLED هستند.

هواوی همچنین قصد دارد که با عرضه هواوی واچ آلتیمیت از غول فناوری آمریکایی جلو بزند؛ در حالی که اپل غواصی در عمق بیش از 40 متر را با اپل واچ الترا توصیه نمی‌کند، هواوی می‌گوید هواوی واچ آلتیمیت می‌تواند تا عمق 110 متری دوام آورد و علاوه بر غواصی تفریحی از غواصی تخصصی نیز پشتیبانی می‌کند.

عمر باتری هواوی واچ آلتیمیت نیز بسیار بیشتر است؛ هواوی ادعا می‌کند که این ساعت هوشمند می‌تواند تا دو هفته با یک بار شارژ دوام بیاورد. اگرچه پارامترهایی را که برای رسیدن به آن تخمین استفاده کرده است، مشخص نکرده است. هواوی خاطرنشان کرده‌است که کاربران این ساعت هوشمند می‌توانند در 60 دقیقه شارژ ساعت خود را به صد درصد برسانند و در 10 دقیقه آن را 25 درصد شارژ کنند.

سیستم‌عامل اختصاصی هوآوی قوی‌ترین اکوسیستم برای اپلیکیشن‌ها نیست اما می‌توان گفت این غول فناوری چینی در این زمینه پیشرفت‌های داشته‌است؛ هواوی می‌گوید کاربران این ساعت هوشمند می‌توانند از  Strava، Komoot  و Runtastic استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید