اخبار تکنولوژی

گوگل Nearby Share را برای ویندوز منتشر کرد!

گوگل Nearby Share را برای ویندوز منتشر کرد!
نویسنده : عضو تحریریه۱۴ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گوگل به کمک کاربران ویندوز و اندروید آمده تا بتوانند فایل‌های خود را به راحتی به گوشی و یارانه انتقال دهند. این قابلیت با برنامه Nearby Share گوگل امکان‌پذیر است که اکنون برای ویندوز 10 و بالاتر در دسترس قرار گرفته است.

سال گذشته گوگل در نمایشگاه CES 2022 اعلام کرده بود که به دنبال عرضه این قابلیت است و Nearby Share اکنون در ویندوز در قالب نسخه‌ی بتا در دسترس است. از این به بعد کاربران اندروید می‌توانند عکس‌ها، اسناد، فایل‌ها و لینک‌ها را بین دستگاه‌های اندروید و رایانه‌های شخصی ویندوز به اشتراک بگذارند.

Nearby Share تنها در نسخه‌ی ویندوز10 قابل نصب است و بر نسخه‌ی آرم این دو سیستم‌عامل اجرا نمی‌شود. همچنین برای استفاده از Nearby Share باید وای‌فای و بلوتوث لپ‌تاپ را روشن کنید و این قابلیت وجود دارد که برای جلوگیری از دریافت فایل‌های مخرب، تعیین کنید که چه کسانی شما را در شبکه‌ی Nearby Share پیدا کنند یا آن را به دستگاه‌های خودتان محدود کنید.

استفاده از Nearby Share خیلی آسان است؛ در ویندوز به شما این امکان داده شده که فایل‌ها را در برنامه Nearby Share بکشید و رها کنید. اگر هر دو دستگاه به یک حساب Google متصل باشند، این فرآیند سریع‌تر انجام می‌شود و فایل‌ها به‌طور خودکار پذیرفته و منتقل می‌شوند و نیازی به تایید هویت نیست.

گفتنی است قابلیت Nearby Share هنوز به فراگیری در سراسر جهان نرسیده و گوگل در حال آزمایش Nearby Share در ایالات متحده آمریکا و کشورهای دیگر است و هنوز بسیاری از کشورهای اروپایی به این فناوری دسترسی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید