اخبار تکنولوژی

آیفون‌های 2026 به فیس آیدی زیر نمایشگر مجهز می‌شوند

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در طول یک سال گذشته، شایعات متعددی درباره احتمال معرفی فیس آیدی زیر نمایشگر در آیفون‌های آینده اپل منتشر شده است. بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، انتظار می‌رود اپل در سال 2026 از این قابلیت جدید در آیفون 18 پرو و آیفون 18 پرو مکس رونمایی کند.

گزارش AppleInsider حاکی از آن است که آیفون 18 پرو و آیفون 18 پرو مکس در سال 2026، اولین آیفون‌هایی خواهند بود که فیس آیدی آنها از دایینامیک آیلند به زیر نمایشگر منتقل می‌شود. با این حال، مدل‌های پایه‌تر آیفون ممکن است تا زمان عرضه آیفون 19 در اواخر سال 2027، فاقد فناوری فیس آیدی زیر نمایشگر باشند.

طبق گفته‌های یانگ در شبکه اجتماعی ایکس (سابق توییتر)، برنامه اولیه برای معرفی فیس آیدی زیر نمایشگر همراه با یک پانچ کوچک برای دوربین سلفی در آیفون 17 پرو و 17 پرو مکس بود. اما این طرح اکنون تا سال 2026 به تعویق افتاده است. بدین ترتیب، آیفون‌های سال جاری و سال 2024 میلادی همچنان از دایینامیک آیلند که در آیفون 14 پرو معرفی شد، بهره خواهند برد.

پس از انتقال موفقیت‌آمیز فناوری فیس آیدی به زیر نمایشگر، انتظار می‌رود اپل پس از سال 2026، از فناوری دوربین زیر پنل که توسط LG Innotek توسعه داده شده است، نیز در آیفون‌های خود استفاده کند. قرار دادن دوربین سلفی زیر نمایشگر چالش بزرگتری نسبت به فیس آیدی محسوب می‌شود، به همین دلیل اپل ابتدا فیس آیدی را به زیر نمایشگر منتقل خواهد کرد.

علاوه بر این، راس یانگ پیش‌بینی می‌کند که در سال 2025، اپل از نمایشگرهای با فناوری LTPO به جای LTPS در تمامی مدل‌های آیفون 17 استفاده کند. از زمان عرضه آیفون 14، نمایشگرهای LTPO تنها به مدل‌های پرو محدود شده بود که یکی از مزایای این فناوری، امکان استفاده از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) است.

این تصمیمات و برنامه‌های اپل نشان می‌دهد که این شرکت در تلاش است تا تجربه کاربری بهتری را از طریق بهبود فناوری نمایشگر و سنسورهای تشخیص چهره در آیفون‌های آینده خود ارائه دهد.

نظر شما در این مورد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید