اخبار تکنولوژی

تماس تصویری سه بعدی به واقعیت می‌پیوندد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

فناوری کنفرانس ویدیویی آینده نگرانه گوگل موسوم به «پروژه استارلاین» به زودی به واقعیت خواهد پیوست. شرکت گوگل اخیرا اعلام کرده است که در حال یک‌پارچه‌سازی این پروژه با سرویس های ویدئو کنفرانس متداول مانند Google Meet و Zoom است.

گوگل برای نخستین بار در سال 2023 از پروژه استارلاین رونمایی کرد. نمونه اولیه این پروژه شامل یک غرفه چت ویدیویی سه بعدی بود که در آن کاربر تصویری از شخص مقابل را مشاهده می کرد و طرف مقابل نیز تصویری شبیه سازی شده از کاربر را می دید. این مکالمه باید در یک اتاق خاص صورت می‌گرفت.

اما در ادامه گوگل به جای یک اتاق، این فناوری را در یک تلویزیون بزرگ به همراه وب کم جای داد تا برای استفاده در دفاتر و اتاق های کنفرانس کاربردی تر شود.

پس از گذراندن مرحله آزمایشی، گوگل سرانجام قصد دارد فناوری پیشرفته پروژه استارلاین را به دفاتر کاری شرکت ها عرضه نماید. برای این منظور، شرکت گوگل با همکاری HP اقدام به تجاری سازی این محصول خواهد کرد. الکس چو، رئیس بخش سیستم های شخصی HP در این باره بیان داشت: «ما مفتخریم که با گوگل برای عرضه این فناوری به بازار و بهره گیری از قدرت هوش مصنوعی برای همکاری های آینده، همکاری می کنیم.»

گوگل اعلام کرده است که در اواخر سال جاری میلادی، جزئیات بیشتری درباره پروژه استارلاین را منتشر خواهد کرد. کسانی که توانسته اند در مراحل اولیه این پروژه را آزمایش کنند، تجربه آن را به عنوان یک فناوری فوق العاده واقع گرایانه و چشمگیر توصیف کرده بودند.

اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا عملکرد این فناوری در دنیای واقعی و دفاتر کار نیز بی نقص خواهد بود یا خیر. پیش از این گزارش هایی منتشر شده بود که گوگل ممکن است قصد تجاری سازی این پروژه را نداشته باشد، اما به نظر می رسد این شرکت در نهایت تصمیم به عرضه رسمی این محصول گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید