اخبار تکنولوژی

کاخ سفید توسعه‌ی شبکه مخابراتی 6G را کلید زد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شاید با خودتان فکر کنید که هنوز زود باشد و شبکه 5G هنوز به بلوغ نسبی خود نرسیده است؛ اما ما در مورد تکنولوژی صحبت می‌کنیم؛ جایی که هیچ منطق و تفکری جلودار پیشرفت آن نیست.

در حالی که هنوز در ابتدای راه شبکه مخابراتی 5G هستیم، تعدادی از مدیران دولتی و صاحبان کسب و کار در ایالات متحده آمریکا جلسه‌ای در آمریکا برگزار کرده‌اند و در این جلسه درباره‌ی توسعه‌ی شبکه مخابراتی 6G با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.

پیش از این جلسه، کره‌ی جنوبی اعلام کرده بود که قصد دارد در سال 2028 شبکه مخابراتی 6G را به مرحله‌ی بهره‌برداری برساند و در این راه، از کمپانی‌های چینی ZTE و هواوی (که مورد هدف تحریم‌های سنگین ایالات متحده قرار گرفته‌اند) کمک‌های بسیاری خواهد گرفت. حالا آمریکایی‌ها برای این که از قافله عقب نمانند، دست به کار شده‌اند و باید دید مراحل توسعه‌ی شبکه‌ مخابراتی 6G در ایالات متحده آمریکا به پایان خواهد رسید.

چین و کره جنوبی بر سر اینکه کدام کشور بیشترین حق اختراع را برای 5G دریافت کرده است با هم درگیر شدند و چین مسئول 26.8 درصد از پتنت های 5G در سال گذشته بود و پس از آن کره جنوبی با 25.9 درصد در رده دوم قرار گرفت. کره جنوبی قصد دارد 30 درصد از پتنت های اعطا شده برای نوآوری های 6G را ایجاد کند. اما ایالات متحده نگران این است که کره جنوبی و چین زودتر از همه به مرحله بهره‌برداری برسند. یکی از مقامات امنیتی دولت جو بایدن گفت: “ضروری است که زودتر به این موضوعات نگاهی داشته باشیم.”

این مقام در ادامه خاطرنشان کرد که ایالات متحده باید “درس‌های آموخته شده از 5G را در مورد اهمیت مشارکت زودهنگام و انعطاف پذیری” بگیرد تا به توسعه شبکه 6G که “عملکرد، دسترسی و امنیت را بهینه می‌کند” کمک کند. یکی از درس‌هایی که توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مخابراتی آموخته شد این است که ساختن شبکه‌ای با سریع‌ترین سرعت داده، اگر مشترکین زیادی نتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند، معنایی ندارد.

در آخر باید دید جلسه‌ی امروزی که در کاخ سفید برگزار شد، چه خروجی‌ای خواهد داشت و آیا این گردهمایی بدین معنا است که ایالات متحده قصد دارد قبل از سال 2028 شبکه مخابراتی 6G را به مرحله بهره‌برداری برساند؟

نظر شما درباره‌ی این موضوع چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید