اخبار سینما

تشویق 9 دقیقه‌ای قاتلان ماه کامل/ حماسه سازی مارتین اسکورسیزی

تشویق-9-دقیقه‌ای-قاتلان-ماه-کامل
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

«قاتلان ماه کامل» اثر جدید «مارتین اسکورسیزی» که «لئوناردو دیکاپریو» و «رابرت دنیرو» در آن بازی کرده‌اند، برای اولین بار در بخش خارج از رقابت جشنواره کن به نمایش درآمد و باعث شد تماشاگران آن را 9 دقیقه تشویق کنند.

این تشویق مرسوم در چنین جشنواره‌هایی که به طور معمول 5 دقیقه به طول می‌انجامد میزان رضایت تماشاگران را نسبت به اثر نشان می‌دهد. به گفته حاضران این فیلم که بهترین بازی «لئوناردو دیکاپریو» روی پرده‌ی نقره‌ای را نشان می‌داد، از نبوغ کارگردانی مارتین اسکورسیزی برخوردار بود.

فیلم «قاتلان ماه کامل» که حماسه‌ای در مورد کشتاری جمعی در آمریکا است، به سال 1920 و کشف نفت در زمین قبیله سرخ‌پوست‌ها -اوسیج- باز می‌گردد. این فیلم از زمانی شروع می‌شود که دولت آمریکا اوسیج را مجبور کرد محل زندگی‌شان را ترک کنند و بعد از آن به کشف نفت در آن محل می‌رسد.

این فیلم که «لئوناردو دیکاپریو» علاوه بر بازی عضو تهیه‌کنندگان آن نیز است، برگرفته از کتاب «دیوید گرن» با همین نام است که «مارتین اسکورسیزی» به همراه «اریک راث»، فیلمنامه آن را نوشته.

«قاتلان ماه کامل» فیلمی تاثیر گذار، تکان دهنده و غم‌انگیز است که بازی بازیگرانی چون رابرت دنیرو، لئوناردو دیکاپریو، جسی پلمونس، لیلی گلداستون، برندن فریزر و جان لیسگو به آن زندگی بخشیده است.

در این فیلم رابطه عاشقانه یکی از بومیان آمریکایی با کسی که هم قبیله او نیست را می‌بینیم، رابطه‌ای که این اختلاف و دوگانگی روی آن اثر گذار نیست بلکه نجات بخش است.

«مارتین اسکورسیزی» کارگردان آثاری چون راننده تاکسی، گاو خشمگین، مرد ایرلندی و جزیره شاتر، در طول ساخت این فیلم با مردم قبیله سیج در ارتباط بود و بیش از 44 نقش در این فیلم تسط بازیگران این قبیله ایفا شد.

این فیلم به علت مدت زمان طولانی‌اش توجه منتقدان را به خود جلب کرد اما در نهایت این زمان طولانی با استقبال آن‌ها مواجه شد و تیتر روزنامه ایرلند تایمز در این باره چنین نوشت:

حماسه جدید اسکورسیزی طولانی و گسترده است، اما همچنان اثر آن مرد بزرگ است.

بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از اکران فیلم جدید اسکورسیزی

دیدگاهتان را بنویسید