اخبار تکنولوژی

یک چیپ قدرتمند از سامسونگ ممکن است در نینتندو سوییچ 2 قرار داده شود

نویسنده : دانیال نوروزی۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

ما بی‌صبرانه منتظر همکاری گوگل و نینتندو برای تولید یک هدست واقعی مجازی بودیم، سامسونگ به یکی از شرکای اصلی نینتندو تبدیل شده است.

با توجه به اینکه اجزای سخت‌افزاری سامسونگ در بسیاری از دستگاه‌های جدید قرار داده شده‌اند، این همکاری طبیعی است. کنسول‌های بازی که به تراشه‌های حافظه با کارایی بالا نیاز دارند، می‌توانند از تراشه‌های حافظه سطح بالا سامسونگ سود زیادی ببرند. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که نینتندو در حال ساخت نسخه جدیدی از کنسول دستی محبوب خود تحت نام نینتندو سوییچ 2 است. گویا این کنسول قرار است از تراشه حافظه سامسونگ برای عملکرد بهتر در مقایسه با نسل قبلی خود، استفاده کند.

به گفته منابع معتبر، نینتندو سوییچ 2 قرار است از نسل پنجم حافظه V-NAND سامسونگ استفاده کند و با سرعت 1.4 گیگابایت بر ثانیه، پیشرفت‌های قابل توجهی را ارائه دهد. این ارتقاء نوید سرعت خواندن سریعتر اطلاعات از حافظه را می‌دهد، پیشرفتی که یک انتظار طبیعی برای یک کنسول نسل نهمی است.

با وجود استفاده از فناوری قدیمی‌تر سامسونگ و با توجه به توسعه مداوم تراشه‌های V-NAND نسل نهم و دهم این شرکت، تاثیر آن بر عملکرد اجرایی بازی‌ها، به اندازه‌ای قابل توجه خواهد بود که گیمرها را به خرید این کنسول ترغیب کند. جزئیات کمی در خصوص این همکاری در دسترس ما قرار دارد. با این حال، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که نینتندو سوییچ  2ممکن است دارای صفحه نمایش OLED سامسونگ باشد.

در اواخر سال 2023، گفته شد که نینتندو در حال مذاکره با سامسونگ برای گنجاندن پنل‌های OLED در نسل بعدی کنسول نینتندو سوییچ است. در ابتدا، نینتندو امکان استفاده از پنل‌های OLED شرکت BOE را بررسی کرد، اما آن‌ها در نهایت پنل‌های OLED سامسونگ را انتخاب کردند. این تصمیم در پی شکایت سامسونگ از BOE به‌خاطر نقض حق ثبت اختراع، علیه هفت شرکت تابعه آن در تگزاس صادر شد. در این دادخواست ادعا شده است که BOE به طور غیرقانونی، مالکیت معنوی سامسونگ دیسپلی را تصاحب کرده است، فناوری‌های آن را کپی کرده و از آن‌ها در فروش غیر مجاز پنل‌های OLED خود استفاده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید