اخبار تکنولوژی

طبق گزارش‌های جدید، آیفون 16 ظاهری کاملا متفاوت خواهد داشت

نویسنده : دانیال نوروزی۱۴ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

ظاهرا اپل قصد دارد تا نسل جدید آیفون‌های خود را با ظاهری متفاوت از همیشه ارائه دهد و این قضیه را می‌توان از گزارشات و افشاگری‌های جدید برداشت کرد.

طی چند هفته گذشته، شاهد افشاگری‌های زیادی در مورد آیفون ۱۶ بودیم که برخی از آن‌ها به تغییر طراحی اشاره می‌کردند. چند روز پیش، افشاگر دنیای فناوری، Majin Bu، تصاویر قالبی (ماکت) ادعایی از سری آیفون ۱۶ منتشر کرد و تقریباً همزمان، افشاگری دیگری جزئیات رنگ‌های مورد انتظار آیفون ۱۶ را فاش ساخت.

ماکت‌های یادشده‌ی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، دوربین‌هایی با چینش عمودی را در برآمدگی‌ای به شکل بیضی نشان می‌دادند. این طراحی همچنین در یک تصویر رندر شده‌ی لو رفته‌ی مدل‌های پایین‌رده‌ی سری آینده‌ی آیفون ۱۶ دیده شد. در نهایت، قالبی فاش‌شده (باز هم توسط Majin Bu) همان طراحی را برای برآمدگی دوربین آیفون ۱۶ به نمایش گذاشت.

حالا با افشاگری دیگری روبرو هستیم که تا حدودی این تغییر طراحی را تایید می‌کند، این بار از منبعی متفاوت. دوستان خوب ما در ۹to5Mac پستی را در X (که قبلاً توییتر نام داشت) از Sonny Dickson برداشتند که قاب‌های شفاف ادعایی برای آیفون ۱۶ را نشان می‌داد. شکل بریدگی برای برآمدگی دوربین کاملاً با آنچه در تصویر رندر شده و ماکت‌های افشاگری‌های قبلی دیدیم مطابقت دارد.

بنابراین، به نظر می‌رسد که ما نه تنها شاهد دوربین اصلی و فوق عریض با چینش عمودی هستیم، بلکه با طراحی کاملاً متفاوتی برای برآمدگی دوربین نیز روبرو خواهیم بود. این ممکن است بزرگ‌ترین تغییر طراحی از زمان آیفون ۱۲ باشد، زیرا آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس ممکن است در مقایسه با نسل‌های قبلی خود کاملا متفاوت به نظر برسند.

طراحی جدید برآمدگی دوربین از نظر شکل، شباهت زیادی به چیزی دارد که چند سال پیش در آیفون X دیده بودیم. با این حال، این بار حلقه‌های محل قرارگیری دوربین‌ها بسیار بزرگ‌تر هستند و برآمدگی دوربین به شکل قرص، در نتیجه بسیار پهن‌تر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید