اخبار تکنولوژی

تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی در پلتفرم‌های متا برچسب‌گذاری می‌شوند

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۸ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

متا اعلام کرد که عکس‌هایی که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند را در فیسبوک، اینستاگرام و تردز برچسب‌گذاری خواهد کرد.

هدف این سیاست جدید شناسایی عکس‌های تولیدشده توسط ابزارهای مانند میدجرنی، دال-ای و کوپایلوت برای کاربران است. بر اساس اعلام وب‌سایت متا، تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی را با واترمارک برچسب «تخیل با هوش مصنوعی» مشخص خواهد کرد. پیش‌تر این تصاویر واترمارک‌های نامرئی داشتند، اما حالا این رویکرد در گوگل، اوپن‌ای‌آی، مایکروسافت و ادوبی نیز اعمال می‌شود تا کاربران عادی واترمارک را ببینند.

نیک کلگ، یکی از مدیران متا در پستی اعلام کرد که این شرکت تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را به صورت خودکار برچسب‌گذاری خواهد کرد.

او افزود این برچسب‌ها در تمام زبان‌ها در دسترس خواهد بود زیرا مرز محتوای انسانی و تولید شده توسط هوش مصنوعی غیرقابل تشخیص است و کاربران مایلند بدانند چه چیزی واقعی است و چه چیزی واقعی نیست. کلگ در ادامه گفت برچسب‌گذاری فعلا برای عکس‌ها اعمال می‌شود نه صدا و ویدئو و اگر کاربران محتوای غیرواقعی دیگری پیدا کردند می‌توانند برچسب بزنند.

متا قصد دارد در آینده پست‌هایی که اطلاعات مربوط به استفاده از هوش مصنوعی را در محتوای خود ذکر نکرده باشند را اخطار دهد یا حذف کند. فناوری این شرکت می‌تواند تصاویری را که واترمارک مخفی ندارند هم تشخیص دهد.

با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شرکت‌هایی مانند اوپن‌ای‌آی باید سیاست‌های مربوط به دیپ فیک‌ها را اتخاذ کنند، زیرا این محتواها وارد چرخه انتخابات شده‌اند. برای مثال در یک دیپ فیک، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از مردم می‌خواهد در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها شرکت نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید