اخبار تکنولوژی

پیش بینی هوش مصنوعی از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا 2023!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سال 2010، درست در حین برگزاری جام جهانی آفریقای جنوبی، سر و کله‌ی یک اختاپوس به نام پال پیدا شد که می‌توانست برنده‌ی تک تک بازی‌های حساس دور حذفی جام را به درستی پیش‌بینی کند. از آن زمان 13 سال گذشته است و دیگر این روش‌های سنتی و خرافه‌ای، جایی در دنیای امروزی ندارند. حرف اول و آخر دنیای امروزی را هوش مصنوعی می‌زند! هوش مصنوعی می‌تواند آهنگ بسازد، شعر بنویسد، کد نویسی کند و حتی نتیجه‌ی قهرمان یک تورنمنت بزرگ فوتبال در اروپا را پیش‌بینی کند.

شاید دقت هوش مصنوعی به حدی نباشد که از طریق آنالیز دقیق بازی‌ها بتواند قهرمان را حدس بزند؛ اما براساس نتایج فصل جاری تیم‌ها و فرم کلی آن‌ها در طول فصل، هوش مصنوعی می‌تواند پیش بینی کند که چه تیمی در آخر قهرمان یک تورنمنت بزرگ مثل لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد؛ اما نمی‌توانیم تضمین دهیم که تمام این پیش‌بینی‌ها درست باشد.

حالا هوش مصنوعی قهرمان فصل 23-2022 لیگ قهرمانان اروپا را به وسیله‌ی تحلیل داده‌ها و نتایج تیم‌ها در فصل جاری پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی‌ای که شاید درست نباشد، اما اگر قهرمان UCL براساس تحلیل‌های هوش مصنوعی، درست پیش بینی شود، اتفاق عجیبی در دنیای تکنولوژی و ورزش رقم خواهد خورد. هوش مصنوعی، بیشترین شانس قهرمانی را به تیم فوتبال منچسترسیتی داده است و کمترین شانس را به تیم فوتبال چلسی اختصاص داده است. پیش بینی‌های هوش مصنوعی به شرح ذیل است.

منچستر سیتی؛ شانس قهرمانی: 28.2 درصد

ناپولی؛ شانس قهرمانی: 21.1 درصد

بایرن مونیخ؛ شانس قهرمانی: 18.5 درصد

رئال مادرید؛ شانس قهرمانی: 12.5 درصد

اینترمیلان؛ شانس قهرمانی: 7.5 درصد

بنفیکا؛ شانس قهرمانی: 5.1 درصد

میلان؛ شانس قهرمانی: 5.1 درصد

چلسی؛ شانس قهرمانی: 1.9 درصد

همان‌طور که دیدید، هوش مصنوعی برای هرکدام از تیم‌ها درصدی قائل شده است و از بین گزینه‌های موجود در لیست، دو تیم شهر میلان که کم‌ترین شانس‌ را توسط هوش مصنوعی دریافت کرده بودند، در حال حاضر، به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند. اما نکته‌ی قابل توجه این است که تیم فوتبال منچسترسیتی که بیشترین شانس را برای فتح این تورنمنت دارد، در حال حاضر، به صورت کاملا مقتدرانه به مرحله‌ی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است. دیگر حاضران مرحله‌ی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی و رئال مادرید هستند که تقریبا بیشترین شانس قهرمانی را در پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی به خود اختصاص داده‌اند. اما از آن‌جایی که فوتبال یک ورزش کاملا غیرقابل پیش‌بینی است، یک تیم مثل ناپولی که بعد از منچسترسیتی، بیشترین شانس را برای قهرمانی داشت، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به نظر شما کدام تیم می‌تواند فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود و آیا با هوش مصنوعی، هم‌نظر هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید