اخبار سینما

آمازون متهم به استفاده از هوش مصنوعی در فیلم Road House با بازی جیک جیلنهال شد

نویسنده : دانیال نوروزی۱۲ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

آمازون به دلیل استفاده‌ از هوش مصنوعی برای بازسازی صدای بازیگران در بازسازی فیلم «میدان جاده‌ای» برای سرویس پرایم ویدیو، با شکایت حقوقی مواجه شده است.

روز سه‌شنبه، ر. لنس هیل، یکی از فیلمنامه‌نویسان فیلم اصلی «میدان جاده‌ای» با بازی پاتریک سوازی در سال ۱۹۸۹، از استودیوهای مترو گلدوین مایر و شرکت مادر آن، آمازون استودیوز، به دلیل نقض حق تکثیر و درخواست رفع ابهام شکایت کرد. هیل (که با نام مستعار دیوید لی هنری شناخته می‌شود) در دادخواست خود در کالیفرنیا، آمازون را به عدم دریافت مجوز برای فیلمنامه‌ی اصلی‌اش متهم می‌کند و از دادگاه می‌خواهد اکران فیلم در ۲۱ مارس را متوقف کند.

هیل همچنین ادعا می‌کند که آمازون ضرب‌الاجلی برای تکمیل بازسازی تعیین کرده بود که با اعتصاب بازیگران اتحادیه بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا (SAG-AFTRA) در سال گذشته به خطر افتاد. این امر باعث شد شرکت از هوش مصنوعی مولد برای بازسازی صدای ستارگان فیلم Road House استفاده کند. در صورت صحت این ادعا، این کار نقض توافق‌نامه‌های بین SAG-AFTRA و انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) محسوب می‌شود.

سخنگوی استودیوهای آمازون MGM در پاسخ به هالیوود ریپورتر، این دادخواست را «کاملاً بی‌اساس» خواند و گفت: «فیلم از هوش مصنوعی به جای صدای بازیگران استفاده نمی‌کند.»

فیلم جدید Road House با بازی جیک جیلنهال در نقش یک مبارز سابق میان‌وزن UFC روایت می‌شود که به عنوان نگهبان در یک میخانه‌ی کنار جاده‌ای در فلوریدا مشغول به کار می‌شود، اما متوجه می‌شود که همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست. گفتنی است، این دادخواست اولین باری نیست که بازسازی این فیلم جنجال‌آفرین می‌شود.

به طور خاص، داگ لیمان، کارگردان فیلم، با ادعای اینکه آمازون ابتدا قول اکران در سینما را داده بود اما در نهایت فیلم را به صورت انحصاری برای پرایم ویدیو منتشر کرد، از مراسم افتتاحیه‌ی فیلم را تحریم کرد. جیلنهال از طرف دیگر گفته است که همیشه قرار بوده فیلم به‌صورت استریم اکران شود. همچنین ورایتی از مجموعه‌ای از درگیری‌های ظاهری پشت صحنه، از جمله پیشنهاد آمازون به لیمان برای اکران در سینما در ازای بودجه‌ی کمتر که در نهایت رد کرده، گزارش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید