اخبار سینما

انیمیشنی ایرانی جایزه اصلی جشنواره کلیولند آمریکا را کسب کرد

انیمیشنی ایرانی جایزه اصلی جشنواره کلیولند آمریکا را کسب کرد
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۲۰ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

انیمیشن کوتاه «دنیای خاکستری خاکستری» به کارگردانی «سید محسن پورمحسنی شکیب» موفق به کسب دریافت جایزه اصلی انیمیشن کوتا در جشنواره کلیولند آمریکا شد.

این جشنواره بین‌المللی که چهل و هفتمین دوره خود را گذراند، از سال ۱۹۷۷ فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده است. جشنواره کلیولند در زمینه آثار مستند، علمی تخلیی و انیمیشن فعالیت می‌کند و کمتر کسی است که نام آن را نشینده باشد.

انیمیشن «دنیای خاکستری خاکستری» پس از کسب جایزه ذکر شده، می‌تواند با دیگر آثار در نود و ششمین دوره آکادمی جوایز اسکار «Academy Awards» و همین‌طور «آکادمی جوایز کانادا» رقابت کند.

این انیمیشن درباره مرد جوان رنگارنگی‌ است که در یک دنیای کاملا خاکستری زندگی می‌کند. او مجبور است برای زندگی در این چنین جامعه‌ای همرنگ جماعت شود. تا اینکه هویت واقعی‌اش توسط یک پسر بچه، فاش می‌شود.

انیمیشن کوتاه «دنیای خاکستری خاکستری» تا کنون توانسته جایزه ویژه سازمان زنان انیمیشن از جشنواره اسپارک را از آن خود کند. همچنین لازم به ذکر است که «دنیای خاکستری خاکستری» در بخش رقابتی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم آتلانتا، سیزدهمین جشنواره اسپارک انیمیشن و دوازدهمین جشنواره مستند و انیمیشن آمریکایی به نمایش در آمده است.

عوامل سازنده این انیمیشن عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: سید محسن پورمحسنی شکیب، کارگردان هنری: پژمان ماله‌میر، تهیه‌کننده: سید محسن پورمحسنی شکیب، انیمیشن و استوری‌بورد آرتیست: پژمان ماله‌میر، طراح کاراکتر و پس زمینه: پژمان ماله‌میر، رنگ آمیزی: مریم جعفری، طراحی صدا و موسیقی: محمد زمان‌ثانی، فولی افکت: مریم یعقوبی و پخش کننده: درگاه فیلم ایران (علیمحمد اقبالدار).

دیدگاهتان را بنویسید