اخبار سینما

یک زن ایرانی برنده جایزه اصلی جشنواره ترانسیلوانیا شد

یک زن ایرانی برنده جایزه اصلی جشنواره ترانسیلوانیا شد
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۲۹ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

«درناز حاجی‌ها» کارگردان ایرانی برای اولی فیلم بلند خود به اسم «مثل ماهی روی ماه» جایزه برتر جشنواره فیلم ترانسیلوانیا را دریافت کرد. لازم به ذکر است که «سپیده طاری» بازیگر این فیلم نیز جایزه بهترین بازیگری جشنواره را به طور مشترک با «ناچو کوسادا» دریافت کرد.

فیلم «مثل ماهی روی ماه» داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که پسر کوچکشان به شکلی ناگهانی حرف نمی‌‌زند و این خانواده درگیر مشکلاتی می‌شوند.

«درناز حاجی‌ها» که این جایزه را از «جفری راش» بازیگر استرالیایی دریافت کرد، در مصاحبه‌ای چنین گفت:

دریافت این جایزه باعث افتخار است و از شما برای سخنرانی شگفت‌انگیزتان تشکر می‌کنم. خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم و بسیار خوشحالم که این جایزه را از جفری راش دریافت کردم.

این کارگردان در ادامه صحبت‌هایش نیز درباره جایزه «سپیدار طاری» گفت:

بسیار خوشحالم که اعضای هیأت داوران این فیلم را چنین درک کردند.

میشل فرانکو فیلمساز مکزیکی که از اعضا هیئت داوران این جشنواره بود، فیلم «مثل ماهی روی ماه» را فیلمی قوی با موضوعی دشوار خطاب کرد که بعد از تمام شدن همچنان در خاطر می‌ماند.

فیلم «مثل ماهی روی ماه» در ایران به عنوان «زن، مرد، بچه» شناخته می‌شود و این نخستین بار است که زنی ایرانی در جشنواره ترانسیلوانیا جایزه کارگردانی دریافت می‌کند.

در این جشنواره فیلم‌های «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی، «تفریق» ساخته مانی حقیقی و سریال «آکتور» ساخته نیما جاویدی نیز به نمایش درآمدند.

دیدگاهتان را بنویسید