اخبار تکنولوژی

اندروید 14 درصد سلامت باتری را نشان خواهد داد!

قابلیت نشان دادن سلامت باتری در اندروید 14
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۳ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

یکی از قابلیت‌های کلیدی و مفیدی که روی گوشی‌های آیفون وجود دارد، نشان دادن درصد سلامت باتری است؛ قابلیتی که کاربران اندرویدی از وجود آن محروم هستند. اما ممکن است در اندروید 14 شرایط تغییر کند و کاربران این سیستم‌عامل از این پس بتوانند از این قابلیت بهره‌مند شوند.

اگرچه در گوشی‌های اندرویدی، این قابلیت به واسطه استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی فراهم می‌شود؛ اما فعال شدن این ویژگی به‌طور پیش‌فرض روی سیستم‌عامل می‌تواند کاربردی‌ و دقیق‌تر باشد.

این قابلیت کلیدی اولین بار در نسخه‌ی بتای اندروید 13 دیده شد و حالا میشل رحمان این قابلیت را در اندروید 14 مشاهده کرده است. گوگل تعدادی API به سیستم‌عامل خود اضافه کرده است که ویژگی‌هایی مانند زمان و تاریخ تولید، تاریخ اولین استفاده از دستگاه، سیاست‌های شارژ، وضعیت سلامت باتری و میزان سیکل شارژ را شامل می‌شود.

اگر در حاضر از اندروید 14 نسخه بتا استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از برنامه متن باز Batt از وضعیت سلامت گوشی خود مطلع شوید.

از آن‌جایی که این قابلیت هنوز به صورت عمومی عرضه نشده است و هم‌چنان در مرحله آزمایشی به سر می‌برد، ممکن است دقت پایینی داشته باشد و آمار درستی را در اختیار شما قرار ندهد.

در مجموع، قابلیت نشان دادن سلامت باتری، یک فیچر کاربردی است که فعلا کاربران گوشی‌های آیفون از آن بهره‌مند هستند و اگر گوگل واقعا تصمیم به اضافه کردن این فیچر برروی سیستم‌عامل خود دارد، قطعا کاربران اندرویدی استقبال ویژه‌ای از آن خواهند نمود.

آیا شما نیز جای خالی این فیچر را روی گوشی اندرویدی خود احساس می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید