اخبار تکنولوژی

اندروید 14 امکان افزودن ایموجی به پس‌زمینه گوشی پیکسل را فراهم کرد

اندروید 14 امکان افزودن ایموجی به پس‌زمینه گوشی پیکسل را فراهم کرد
نویسنده : عضو تحریریه۲۱ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

ممکن است گوگل به کاربران خود اجازه دهد که پس از دریافت بروزرسانی اندروید 14 پس‌زمینه ایموجی را در تلفن‌همراه پیکسل خود ایجاد کنند.

گوگل روز پنجشنبه دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 14 را منتشر کرد و ویژگی دسترسی به عکس‌های انتخابی را به‌همراه داشت. مثل همیشه، بسیاری از ویژگی‌های تازه در نسخه جدید به‌طور پیش‌فرض قابل‌مشاهده نیستند، به‌همین دلیل است که برخی افراد با دقت هر نسخه را بررسی می‌کنند تا موارد جدید را مستند کنند. آخرین یافته از نسخه جدید اندروید 14 مربوط به یک ویژگی است که به‌نظر می‌رسد منحصر به‌ گوشی‌های پیکسل گوگل باشد و آن پس‌زمینه ایموجی است.

در ژانویه بود که نیویورک‌تایمز گزارشی را منتشر کرد که در آن به جزئیات برنامه‌ریزی گوگل برای مبارزه با تهدیدات ناشی از ChatGPT  پرداخته بود. در این گزارش همچنین به برخی از پروژه‌های تصویری و ویدیویی این شرکت که در دست اجرا گذاشته شده‌اند، ازجمله «ساخت پس‌زمینه برای گوشی هوشمند پیکسل» پرداخته شد.

در اندروید 14 DP2 برنامه جدیدی مبنی بر «پس‌زمینه ایموجی» مشاهده شده‌ست که در قسمت تولیدات قرار داشته‌است. به نظر می‌رسد که این برنامه مخصوص تلفن‌های همراه پیکسل است چراکه بسته آن “com.google.android.apps.emojiwallpaper” نام گذاری شده است و برای انتخاب آن به گزینه “com.google.android.feature.PIXEL_EXPERIENCE” نیاز است.

گفتنی است که انتخابگر والپیپر ایموجی به طور پیش‌فرض فعال نیست، اما پس از تغییر حالت گزینه‌ی‌ آن، می‌توان این حالت را در برنامه Wallpaper & Picker مشاهده کرد. پس از فعال شدن، یک گزینه جدید “Emoji Lab” در فهرست، پس‌زمینه ظاهر می‌شود. با ضربه زدن روی آن یک رابط کاربری باز شده که اجازه می‌دهد یک تصویر زمینه جدید با ایموجی‌های مختلف ایجاد شود. هنگام ایجاد یک والپیپر، می‌توانید تا 14 ایموجی را انتخاب کنید تا در طرح گنجانده شود.

سپس می‌توانید از بین الگوهایی مانند Mozaic،Lotus ،Stacks ،Sprinkle ، Prism یکی را انتخاب کنید و بین رنگ‌های مختلف نیز موارد متفاوتی را امتحان کنید. اگر نمی‌دانید چه طرحی را می‌خواهید، می‌توانید روی دکمه «تصادفی» ضربه بزنید تا به برنامه اجازه دهید یک تصویر زمینه ایموجی تصادفی ایجاد کند.

پس از آن پس‌زمینه ایموجی که ساخته‌اید، ذخیره خواهد شد و در Wallpaper & styles > Wallpaper > Emoji Lab قابل‌مشاهده خواهد بود. این برنامه قابلیت آن را دارد تا چندین تصویر زمینه ایموجی را که شما ایجاد می‌کنید، ذخیره کند و همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی آن‌ها در فهرست و سپس زدن «تنظیم تصویر زمینه» بین آن‌ها جابه‌جا شوید.

برای ویرایش پس‌زمینه ایموجی که قبلا ایجاد کرده‌اید نیز می‌توانید روی نماد مداد ضربه بزنید، همچنین ممکن است بتوانید تصاویر پس‌زمینه ایموجی‌هایی را که ایجاد کرده‌اید به‌اشتراک بگذارید.

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، این ویژگی به‌طور پیش‌فرض در اندروید 14 DP2 فعال نیست. از این‌رو، هیچ تضمینی وجود ندارد که زمانی که بیلد پایدار اندروید 14 برای گوشی‌های پیکسل منتشر شود، در دسترس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید